וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום נגד תנאי הסביבה

27.2.2001 / 18:15

ענף הסלולר מאט, אבל סלקום ממשיכה לצמוח

אמיר אייזנברג
ltpgt
ענף הסלולר עובר בימים אלה תהליך של התפכחות דומה לזה שעבר ענף האינטרנט בשנה האחרונה. לפתע המשקיעים מבינים כי הסלולר הוא אומנם ענף שמצוי בצמיחה, ושעשוי להפוך לענף מרכזי ביותר בכלכלה העולמית תוך מספר מצומצם של שנים. ובכל זאת, גם כאן החלומות נתבדו. הענף אומנם צומח, ואפילו מרוויח, אבל הכל בקצבים הרבה יותר איטיים ממה שהעריכו אנליסטים רק לפני שנה-שנתיים.
lt/pgt

ltpgt
ההשקעות האדירות הנדרשות לשדרוג הרשתות הסלולריות, התחרות הקשה על רקע האפליקציות והחדשנות שכל הזמן מתווספות אל הענף - כל אלה הביאו לירידה חדה בשוויין של חברות הסלולר. גם ענקיות הסלולר האירופיות, שהשקיעו מיליארדי דולרים ברכישת תדרים, הודו בריש גלי שהן שגו בתמחור הגבוה שהן העניקו לתדרים הללו.
lt/pgt

ltpgt
וברקע כל זה, יש לנו בישראל חיה קצת שונה. חברת סלקום ממשיכה, לפחות בינתיים, להתגבר על הסביבה הקשה שמאפיינת את השוק הסלולרי, והציגה גם היום דו"חות כספיים מצוינים. אומנם, ההכנסות ירדו מעט לעומת הרבעון השלישי של שנת 2000, אך גם כך מדובר בתוצאות מצוינות: הכנסות של 1.11 מיליארד שקל ברבעון הרביעי ורווח נקי של 122 מיליון שקל (רווח שנתי של 459 מיליון שקל ב-2000).
lt/pgt

ltpgt
עתה פני החברה פונות לשנה קשה יותר. ב-2001 סלקום תצטרך להקים את רשת ה-GSM שלה כדי להתאים את עצמה לקראת הדור השלישי של ענף הסלולר, להתמודד (עם אופק או בלעדיה) מול בזק בשוק התקשורת הפנים ארצי, וגם להמשיך בתחרות הקשה מול פלאפון ופרטנר 10003245-MRQ . יהיה מעניין לראות האם סלקום תמשיך להיות ההצלחה הגדולה של ענף התקשורת הישראלי גם בסוף השנה הנוכחית.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully