וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוט.נט יכול להוציא את מיקרוסופט ממלכודת הדבש של שוק ה-PC

28.2.2001 / 19:03

מכנס Tech-Ed באילת

דפנה מאור
ltpgt
ככל שכנס ה-Tech-Ed מתקדם, מתבהר דבר אחד. מאוד קשה להסביר מה זה דוט.נט. העיתונאים מסתובבים וחדים זה לזה חידות: תגדיר לי מה זה דוט.נט במשפט או שניים. עבור דיוויד צ'אפל, מנכ"ל חברת הייעוץ צ'אפל אנד אסושיאייטס, דוט.נט הוא לא דבר פשוט. אבל מה שבטוח, הוא גדול.
lt/pgt

ltpgt
צ'אפל הוא נואם המפתח של הכנס, עצמאי שלדבריו בחר במיקרוסופט יותר משהיא בחרה בו לשאת את בשורתה החדשה לעולם. צ'אפל משוכנע שהדוט.נט הוא רעיון טוב, אבל הוא בכלל לא בטוח שמיקרוסופט תוכל לכבוש עימו את השוק.
lt/pgt

ltpgt
אם הדוט.נט אכן יתרומם, הוא יוציא את מיקרוסופט ממלכודת הדבש ממנה נהנתה מזה עשור, אבל עלולה למצוא עצמה טובעת בה בעתיד - שוק ה-PC. כדי להבין מעט טוב יותר מהו דוט.נט, מומלץ לגלוש למאמר "מיקרוסופט לא עשתה עבודה טובה בלהסביר מהו בעצם דוט.נט?", המופיע כחלק מהכיסוי המיוחד, ולקוות שהתמונה תתבהר בחודשים הקרובים.
ltbgt
האם מיקרוסופט בעצם יוצרת סטנדרט חדש לרשת, כמו שיצרה עבור
המחשב האישי עם חלונות?
lt/bgt
"במובנים מסוימים. מיקרוסופט תספק את שירותי אבני הבניין ותגבה כסף עבורם. לדעתי, מיקרוסופט רוצה ליצור תקן חדש לכתיבת יישומים באינטרנט".
ltbgt
לפי ההיסטוריה שלה, אם מיקרוסופט רוצה ליצור תקן, היא תצליח, קרוב לוודאי.
lt/bgt
"לא הייתי אומר זאת. במקרים כמו ה-PC היא הצליחה, אבל במקרים אחרים היא לא הצליחה, כמו חלונות CE ומחשבי כף היד, בהן פאלם כבשה את השוק, ובמקרה של הממירים לטלוויזיה אינטראקטיווית. ההצלחה בכלל לא מובטחת. מה שכן, מיקרוסופט תהיה הראשונה שתוכל לספק את הסחורה לשוק, אבל אין ביטחון שהיא תהיה הדומיננטית בשוק הזה".
ltbgt
מהם היתרונות של דוט.נט על פני המתחרים?
lt/bgt
"יש למיקרוסופט כמה יתרונות גדולים על IBM, סאן והיולט פאקרד . אחד מהם - היא הראשונה בכל הטכנולוגיות הללו. היא תהיה הראשונה שתוציא לשוק בסיס טוב באמת לבניית יישומים מבוססי אינטרנט - הדוט.נט Framework וה-VisualStudio.net.
lt/pgt

ltpgt
"מיקרוסופט היא גם הבעלים של חלונות. אם היא תרצה, היא תוכל לבנות דברים לתוך חלונות. יכול גם להיות שהלקוחות של השירותים הללו יהיו בסביבת לינוקס, למשל, אבל גם הם ישתמשו בהם. אם זה יצליח, זה יוציא את מיקרוסופט מהתלות שלה בחלונות ובשוק ה-PC הדועך".
ltbgt
איך חלונות XP משתלבת בתמונה של הדוט.נט?
lt/bgt
"אני יודע חלק מהתשובות לשאלה, אבל אסור לי לדבר עליהן. תשאלי מישהו ממיקרוסופט".
ltbgt
יכול להיות שמשתמש ביתי יקבל גירסה של XP שתאפשר לו לגלוש ולקבל שירותים מבוססי אינטרנט, שלא תהיה אליהם גישה ממערכות הפעלה אחרות?
lt/bgt
"זו הנחה סבירה".
ltbgt
האם לא נראה לך שסיפור השליטה של מיקרוסופט הוא כמו הביצה והתרנגולת - אנשים בוחרים בפתרונות של מיקרוסופט לא כי הם הפתרונות הטובים ביותר, אלא מכיוון שאלה הפתרונות ששולטים בשוק?
lt/bgt
"צריך להיזהר בהגדרה של טובים ביותר. לא תמיד מה שטוב טכנולוגית הוא הפיתרון הטוב ביותר לצרכים של הלקוח. במקרים רבים - לא תמיד, אבל לעתים, הפיתרון של מיקרוסופט הוא הטוב ביותר".
ltbgt
אתה לא חושב שהיו מקרים בהם חברות מתחרות הציעו פיתרון טוב יותר לצורכי הלקוח, ומיקרוסופט חיסלה אותן?
lt/bgt
"ודאי שהיא עשתה זאת. זה קפיטליזם. כולם עושים זאת. מה שחשוב זה מי מנצח - במחיר, בייצור, במיצוב".
ltbgt
גם אם המחיר הוא לקבל מוצר לא יציב ומלא תקלות, כמו חלונות ?95 אנשים בוחרים בפתרונות של מיקרוסופט כי היא הדומיננטית ואין להם אפשרות לעבוד עם משהו אחר.
lt/bgt
"זה באמת מעצבן שלפעמים אין בחירה אמיתית".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully