וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב העבירה את מניותיה בזכיינית ערוץ 2 טלעד לנאמנות בהתאם לדרישת היועמ"ש והחלטות מועצת הרשות השנייה

הדר חורש

24.10.2003 / 8:03

24% ממניות טלעד המוחזקות בידי מעריב יועברו לידי דירקטורים חיצוניים במעריב; החברה חתמה על הוראות המורות לנאמנים למכור המניות עד ל-30 בספטמבר 2004



חברת מעריב החזקות הודיעה אתמול כי החליטה להעביר את מניותיה בזכיינית ערוץ 2 טלעד לנאמנות, בהתאם לדרישת היועץ המשפטי לממשלה והחלטות מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. 24% ממניות טלעד המוחזקות בידי מעריב יועברו לידי אלישבע גבלי ואהרן בציה, המשמשים דירקטורים חיצוניים במעריב.



החברה חתמה על הוראות בלתי חוזרות לנאמנים, המורות להם למכור את המניות במחיר מרבי עד ל-30 בספטמבר 2004. הנאמנים הוסמכו מטעם החברה לבקש היתר לדחיית המועד האחרון אם לדעתם לא יושג מחיר סביר למניות. דוד קמחי, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ וסגן ראש המוסד, ישמש דירקטור מטעם הנאמנים במועצת המנהלים של טלעד.



בעקבות העברת המניות לנאמנים תמשיך מעריב ליהנות מדיווידנדים מטלעד, אך לא תציג את האחזקה בטלעד על בסיס השווי המאזני אלא על בסיס עלות. משמעות השינוי היא בין היתר שתוצאות הרווח וההפסד של טלעד לא ישפיעו מעתה על דו"ח הרווח וההפסד של מעריב החזקות.



מעריב החליטה להעביר את מניותיה בטלעד לנאמנות בהתאם להחלטות היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ומועצת הרשות השנייה, בעקבות הרשעותיהם של בעלי השליטה בחברה, יעקב נמרודי ובנו עופר. השניים הורשעו בשורת עבירות ובהן שיבוש הליכי חקירה, הטרדת עדים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. היועץ המשפטי קבע כי מדובר בעבירות שיש עמן קלון ולכן, כל עוד מחזיקים השניים בעקיפין במניותיה, לא תהיה טלעד רשאית לקבל הארכה לזיכיון ההפעלה שלה בערוץ 2. זיכיונה של טלעד אמור לפקוע באמצע החודש הבא.



על פי החלטת היועץ המשפטי, טלעד גם לא תוכל לגשת למכרז על הזיכיון החדש להפעלת הערוץ כל עוד מחזיקים בני משפחת נמרודי במניות. היועץ קבע כי יש לאפשר לבני משפחת נמרודי העברה זמנית של המניות לנאמנות, כדי למנוע מכירה חפוזה שלהן במחירי הפסד, וכן לנוכח העובדה שיעקב נמרודי עירער על פסק הדין של ביהמ"ש המחוזי ולכן אין הרשעתו חלוטה.



בשוק התקשורת העריכו אתמול כי הנאמנים יתקשו למכור את מניות טלעד לפני שיתברר אם תוכל להמשיך להחזיק בזיכיון שידורים לאחר נובמבר 2005.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully