וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדולה החקלאית נאבקת על שאריות השמנת

צבי זרחיה

24.10.2003 / 9:04

שר האוצר ושר החקלאות יוזמים שינוי במשק החלב, שיחליש את כוחה של תנובה, האחרון מבין התאגידים הכלכליים הגדולים של הקיבוצים והמושבים; השדולה החקלאית בכנסת מתכוונת להיאבק בהצעה ולפנות לרה"מ שכבר התייצב לא אחת לצד החקלאים





לשכת רואי החשבון זכתה בהישג מול לשכת עורכי הדין בקרב הממושך על הצעת חוק המאפשרת ייצוג נישום על ידי רואי חשבון בפני פקידי מס העוסקים במיסוי מקרקעין. בניגוד ללשכת רואי החשבון התומכת בה, מנסה לשכת עורכי הדין לשנות או לטרפד אותה. את ההצעה הגישו לפני כמה חודשים חברי הכנסת יורי שטרן (האיחוד הלאומי) ורו"ח אהוד רצאבי (שינוי). זו התקבלה במליאה בקריאה ראשונה והועברה אל ועדת הכספים.



באמצע השבוע ביקשה ח"כ עו"ד אתי לבני (שינוי) את אישור ועדת הכנסת להעברת הדיון בהצעת החוק מוועדת הכספים אל ועדת החוקה, חוק ומשפט.



לבני טענה כי מכיוון שמדובר בענייני ייצוג ולא בענייני מסים, ראוי לדון בהצעה בוועדת החוקה.



שטרן ורצאבי חששו כי ההעברה תגרום לביטול הצעת החוק. לטענתם, מכיוון שוועדת הכספים כבר הכינה את ההצעה להצבעה בקריאה ראשונה, עליה להמשיך בהליכי החקיקה. רצאבי גם הציג מכתב שנשלח אל לבני מלשכת עורכי הדין, שבו הופיעו נימוקי הלשכה בעד העברתה של הצעת החוק אל ועדת החוקה.



יו"ר הקואליציה ח"כ גדעון סער (ליכוד), עורך דין וחבר בלשכת עורכי הדין, וח"כ רשף חן (שינוי), גם הוא עורך דין, התייצבו לצדם של שטרן ורצאבי ודחו את טענותיהן של לבני ולשכת עורכי הדין. סער טען כי העברת ההצעה נועדה לטרפד אותה באמצעים פרוצדורליים. "אני חבר בלשכת עורכי הדין וחבר בוועדת החוקה, אך כחבר כנסת איני כפוף לאף לשכה", אמר.



לעמדתו הצטרף יו"ר הכנסת, ח"כ עו"ד ראובן ריבלין (ליכוד). לדבריו, אמנם אין מדובר בהצעת חוק שיש לה משמעות מבחינת תקציב המדינה, ואולם יש להמשיך את הדיון בה בוועדת הכספים כדי לא לפגוע בסדרי ממשל תקינים.



בעת הוויכוח התרוצצו באולם הוועדה הלוביסטים - אלימלך רם וצחי סמיה ממשרד הלובינג פוליסי שבבעלותו של בוריס קרסני, המייצגים את לשכת עורכי הדין, וירון שרעבי ממשרד יחסי ממשל אמיר גלעד-דפנה כהן, המייצג את לשכת רואי החשבון. זאת, בניסיון לגייס רוב לעמדות הלשכות היריבות.



בהצבעה ניצחו רואי החשבון: תשעה חברי כנסת תמכו בהצעת שטרן ורצאבי, לעומת שישה שהצביעו בעד הצעת לבני. הצעת החוק הוחזרה אל ועדת הכספים, ושם תימשך ההתכתשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully