וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הורה לרש"ת להקפיא המכרז לחנות בנתב"ג

סיון קלינגבייל

24.10.2003 / 9:14

ההקפאה - עד למתן החלטה בבקשת חברת סקאל דיוטי פרי לערעור על החלטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב מיום שני השבוע



מאת סיון קלינגבייל וזוהר בלומנקרנץ



שופטת בית המשפט העליון דורית בייניש הוציאה אתמול צו המורה לרשות שדות התעופה (רש"ת) להימנע מלהמשיך בהליכי המכרז לחנות הקוסמטיקה, האלכוהול והטבק הפטורה ממכס, עד למתן החלטה בבקשת חברת סקאל דיוטי פרי לערעור על החלטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב מיום שני השבוע. בהחלטה זו דחה השופט יהודה זפט את בקשת סקאל לצו מניעה זמני נגד המכרז, בטענה שהחברה השתהתה בהגשת הבקשה.



רש"ת וחברת ג'יימס ריצ'רדסון, המפעילה את החנות כיום, התבקשו אתמול להגיש את תגובתן לבקשה בתוך עשרה ימים, וכפי הנראה כתוצאה מכך יידחה המכרז, אשר שלב הגשת ההצעות בו אמור היה להסתיים ב-27 בחודש.



בבקשה שהגישה לביהמ"ש המחוזי, באמצעות עוה"ד שאול פלס ורן בלקין, ביקשה סקאל לדחות ולבטל את המכרז להפעלת חנות הקוסמטיקה מאחר שלטענתה, המכרז "תפור" למידותיה של ג'יימס ריצ'רדסון. עוד טענה כי ג'יימס ריצ'רדסון מפעילה את חנויותיה ללא מכרז בנתב"ג בניגוד לחוק המכרזים, וכי תקופת המכרז המקורי שלה הסתיימה לפני כשנה.



סקאל ביקשה מביהמ"ש לבטל את מכרז הקוסמטיקה ולהורות לרש"ת לפרסם מכרז משולב להפעלת החנות בנתב"ג ובנתב"ג 2000, בדומה למכרז לחנות האלקטרוניקה. מהנתונים שצירפה לבקשה עולה כי זיכיון הקוסמטיקה מפיק כ-60% מסך ההכנסות של המוצרים הפטורים ממכס.



בתגובה על החלטת ביהמ"ש העליון נמסר מג'יימס ריצ'רדסון כי אין מדובר בהחלטה מהותית, וכי "החלטת בית המשפט העליון נועדה לאפשר לשופטים שהות כדי להחליט אם בכלל לאפשר לסקאל לערער על החלטת בית המשפט המחוזי".



בתוך כך, מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, מינה אתמול צוות מיוחד לניהול מו"מ עם סקאל לתקופת הביניים - בין סיום החוזה של החברה ועד לכניסת הזכיין החדש שיזכה במכרז. בראש הצוות עומד הסמנכ"ל לכלכלה וכספים ברש"ת, יעקב דיין.



מלשכת מנכ"ל רש"ת נמסר בתגובה: "חרף התנהלותה באחרונה של חברת סקאל וניסיונה לגרום לעיכוב המכרזים, הוחלט על ניהול מו"מ עמה, שכן רש"ת רואה לנגד עיניה את רווחת הציבור".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully