וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים ישראלים בג'רוזלם גלובל ביקשו לדחות בשבוע מתן התוקף להסכם הפשרה

עודד חרמוני

24.10.2003 / 9:44

ארבעת המשקיעים בקרנות ג'רוזלם גלובל שהשקעותיהם ואחזקותיהם חולטו על ידיה לאחר שלא העבירו לה כספים - כלל תעשיות, כלל אלקטרוניקה, קונרס ופולאר - פנו אתמול למחוזי בתל אביב



ארבעת המשקיעים בקרנות ג'רוזלם גלובל שהשקעותיהם ואחזקותיהם חולטו על ידיה לאחר שלא העבירו לה כספים - כלל תעשיות, כלל אלקטרוניקה, קונרס ופולאר - פנו אתמול למחוזי בתל אביב בבקשה לדחות בשבוע את מתן התוקף להסכם הפשרה עם הנהלת הקרן.



קבוצת המשקיעים הישראלים בשתיים מקרנות ג'רוזלם גלובל - נטלאונץ' וקומלאונץ' - המהווים יותר מ-80% מהמשקיעים הישראלים בקרנות אלה, היתה אמורה לחתום אתמול על הסכם הפשרה עם ג'רוזלם גלובל, שלפיו יוקטן היקף שתי הקרנות מ-120 מיליון דולר ל-80 מיליון דולר. בתמורה היו אמורים להסיר את בקשת הפירוק של שתי הקרנות - בקשה תקדימית בתולדות תעשיית ההון סיכון בישראל - שהגישה בשמם חברת ההשקעות ורטהיימר ונצ'רס הנמנית בקבוצת המשקיעים. ורטהיימר ונצ'רס עצמה לא הגישה אתמול בקשה.



כמה מחלוקות בין המשקיעים לג'רוזלם גלובל עדיין לא נפתרו: אופן החזרת ההשקעות לקבוצת המשקיעים הישראלים שחולטו מהקרן ושמירה על זכויותיהם, ודרישתה של ג'רוזלם גלובל כי בהסכם הפשרה יתחייבו המשקיעים לעמוד בכל ההתחייבויות העתידיות שנותרו להם בקרנות.



מקורבים להסכם אמרו כי כמה מהמשקיעים אינם מוכנים לחתום על התחייבות זו, לנוכח חוסר האמון שנוצר בינם לבין ג'רוזלם גלובל המנוהלת בידי שלמה קאליש ומיכה אבני.



ברקע הסכם הפשרה עומדות תביעה אישית שהגישה ג'רוזלם גלובל נגד רימון בן שאול ותביעות נגד פולאר וקונרס, בסך 26 מיליון שקל, שנגדן טענה בין היתר כי הסיתו את יתר המשקיעים להפר את ההסכם עמה.



לא התקבלה תגובה מג'רוזלם גלובל ומקבוצת המשקיעים שהגישו את בקשת הפירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully