וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נסחר ברמה של 1.179 דולר; עומד לסיים שבוע שמיני מתוך תשעה של עליות מול המטבע האמריקאי

רן דוידוב

24.10.2003 / 10:51

דברי הרגעה שהשמיעו השבוע בכירים בבנק המרכזי של אירופה בנוגע לכך שהעלייה החדה ביורו לא תפגע בצמיחה הכלכלית ביבשת מסיעים ליורו; הדולר נסחר ברמה של 109.6 ין



היורו נסחר ביציבות מול הדולר אך נמצא בדרכו להשלים שבוע שמיני מתוך תשעה של עליות מול המטבע האמריקאי. היורו נסחר בשער של 1.179 דולר, בדומה לשערו אמש. הין שומר אף הוא על שערו מאמש מול הדולר ונסחר בשער של 109.6 ין לדולר בסיומו של יום מסחר מעורב בבורסת טוקיו.
המטבע האירופי האחיד שב והתחזק השבוע מול הדולר לאחר שבכירים בבנק המרכזי של אירופה טענו שהזינוק החד שרשם המטבע מאז תחילת השנה לא יפגע בהתאוששות הכלכלית באירופה.



הנגיד היוצא של הבנק המרכזי של אירופה, וים דויזנברג, אמר כי הוא מלא ביטחון ביכולת ההתאוששות הכלכלית של גוש היורו. במהלך השנה הבאה, אמר דויזנברג, תואץ הצמיחה בתוצר, ולקראת סוף 2004 היא תגיע ל-2.5%.



הין רשם אתמול ירידה חדה כנגד הדולר לאחר שבורסת טוקיו רשמה את הנפילה היומית החדה ביותר מאז ה-12 בספטמבר 2001. מדד ניקיי איבד אתמול 5.1% ובסיכום שבועי נפל ב-6.4%. בהיעדר ידיעות כלכליות במהלך היום עשויות להיות לתנודות המדדים בבורסות השפעה על שערי המט"ח.



בדולר תומכת עתה תחזית אופטימית של קרן המטבע הבינ"ל. הצמיחה בארה"ב וחלקים מאסיה - סין והודו למשל - מתבררת כנמרצת יותר משחזתה קרן המטבע בתחזית החצי שנתית שלה בספטמבר. גוש היורו, מנגד, מפגר מאחור, ועלול לדשדש בהתאוששותו.



גם השיפור בנתוני האבטלה בארה"ב מסייע לדולר. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר לשפל של שמונה חודשים - 386 אלף. הנתון מעיד על מגמת שיפור בשוק העבודה האמריקאי שנותר מאחור בשעה שמגזרים אחרים פרצו קדימה עם היציאה מן המיתון.



גורם העשוי לתמוך במטבעות הזרים מול הדולר הוא הגירעון המסחרי העצום של ארה"ב, שתפח בספטמבר לשיא היסטורי. מנגד, העודף המסחרי של יפאן גדל בספטמבר לשיא של שלוש שנים, סך 9.1 מיליארד דולר. היצוא צמח ב-3.4% בזכות הביקוש הגדל משוקי ארה"ב וסין; היבוא צמח ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully