וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגמת מסחר מעורבת; מניות הבנקים עולות בעקבות לוידס TSB

רן דוידוב

24.10.2003 / 12:06

הבנק החמישי בגודלו בבריטניה מכר אחת מחטיבותיו תמורת 3.8 מיליארד דולר בניסיון לבלום מגמת הירידה ברווחיו; סאפ מאבדת 1% על רקע אכזבה מהדו"ח הרבעוני של מיקרוסופט



מגמת מסחר מעורבת נרשמת הבוקר בבורסות המניות של אירופה על רקע דו"ח בינוני של ענקית התוכנה מיקרוסופט. מניות הבנקים רושמות מגמה חיובית, בהובלת לוידס TSB הבריטי, שמכר את אחת מחטיבותיו. לונדון ופאריס עולות ב-0.1% ו-0.3% בהתאמה; פרנקפורט מאבדת.0.6%.



התוצר המקומי הגולמי של בריטניה צמח ברבעון השלישי בקצב של 0.6% בדומה לקצב שנרשם ברבעון הקודם. בקצב שנתי צמח התמ"ג של הכלכלה השניה בגודלה באירופה ב-1.9%, בהשוואה לקצב של 2% ברבעון השני. בנפרד דווח כי המכירות הקמעוניות בממלכה צמחו בחודש ספטמבר ב-0.6% בהשוואה לצמיחה של 0.5% באוגוסט והתכווצות של 0.1% ביולי.



ואילו מחירי היבוא בגרמניה ירדו בחודש ספטמבר על רכש ייסוף היורו מול הדולר שהוזילה את מחירי הסחורות המיובאות לכלכלה הגדולה באירופה. מחירי היבוא ירדו ב-0.2% מאוגוסט למרות תחזית לעלייה של 0.1%. ב-12 החודשים האחרונים ירדו מחירי היבוא ב-2.6%.



אתמול לאחר סיום המסחר בארה"ב דיווחה מיקרוסופט על רווח רבעוני של 2.6 מיליארד דולר, שעלה על התחזיות המוקדמות, והעלתה את תחזית מכירות המחשבים האישיים. אולם מניותיה איבדו למעלה מ-2% במסחר לאחר הסגירה. אנליסטים טענו כי פרצות האבטחה שהתגלו בתוכנות החברה פגעו במכירות חוזי תוכנה חדשים ברבעון הקודם.



סאפ, חברת התוכנה הגדולה באירופה, מאבדת כ-1%.



לויד'ס TSB, הבנק החמישי בגודלו בבריטניה, עולה ב-0.8% לאחר שהודיע כי ימכור את חטיבתו הניו זילנדית תמורת 3.8 מיליארד דולר. זהו העסק החמישי שמוכר הבנק השנה לאחר שבשנתיים האחרונות נרשמה ירידה ברווחיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully