וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום שלישי של ירידות בנאסד"ק

שירלי יום-טוב

24.10.2003 / 22:04

צורן נופלת ב-18% במחזור גבוה עקב תחזית מאכזבת להמשך. רדוויו מאבדת 21% בעקבות הדו"חות. מטאלינק יורדת ב-6%


מניות מגזר הטכנולוגיה סובלות היום מהמשך החולשה שמאפיינת אותן כבר יומיים רצופים, עקב האכזבה מהערותיה של חברת התוכנה הגדולה בעולם מיקרוסופט בנוגע למגמות המסתמנות עבור מגזר התוכנה בהמשך. יום המסחר נפתח בירידות חדות בנאסד"ק שמאבד כעת 1.4%. הדאו ג'ונס יורד ב-0.6%.

מיקרוסופט אומנם עקפה את תחזיות האנליסטים אתמול, ודיווחה על רווח של 2.61 מיליארד דולר במחזור של 8.22 מיליארד דולר ברבעון השלישי. יחד עם זאת, בוול סטריט כבר חושבים על העתיד והציפייה להמשך הצמיחה בהכנסות החברות נתקלה בדבריה הלא מעודדים של מיקרוסופט על כך שהיא אינה צופה הגדלת התקציבים המיועדים לרכישת מוצרי תוכנה חדשים, מה שעשוי לרמז על פגיעה אפשרית בסיכויי הצמיחה שלה ושל חברות התוכנה האחרות.

מדד הנאסד"ק נעל אתמול יום שני ברציפות של ירידות, שבמהלכו איבד 0.7% לרמה של 1,885 נקודות, והוא צפוי לסיים את השבוע במגמה שלילית. הדאו ג'ונס הצליח לרשום אתמול עלייה קלה של 0.2% אך זו לא צפויה לסייע לו לנעול את השבוע בטריטוריה חיובית.

בין החברות הישראליות הנסחרות נופלת בשעה זו מניית צורן ב-18% בעקבות פרסום תוצאות הרבעון אתמול לאחר המסחר ופרסום תחזיות מאכזבות לרבעון הרביעי. צורן דיווחה אמש על הפסד נקי של 54.5 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת רווח של 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות יצרנית שבבי דחיסת תמונות וקול לנגני DVD הגיעו ל-67.4 מיליון דולר, עלייה של 47% לעומת הכנסותיה ברבעון המקביל וזאת לפני תוספת הכנסות מתמלוגים של 3.9 מיליון דולר כתוצאה מרכישת OAK.

ההפסד הנקי הגבוה של צוןרן נגרם בשל מחיקת מו"פ בתהליך בהיקף של 50.1 מיליון דולר והפחתות נוספות בגין הרכישה של OAK. תוצאות הפרופורמה מצביעות על הכנסות של 71.3 מיליון דולר ורווח נקי של 8.3 מיליון דולר, שיפור ניכר הן לעומת הרבעון הקודם ולעומת הרבעון המקביל.

תחזית צורן לרבעון הבא מדברת על הכנסות של 70-72.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי, הכוללות תמלוגים בסך 3-3.5 מיליון דולר כתוצאה מרכישת Oak. אולם אלו תחזיות פרופורמה כך שבניכוי התמלוגים מדובר על תחזית הכנסות של 67-69.5 מיליון דולר. הרווח פרופורמה צפוי לעמוד על 7 ל-10 סנט. בוול סטריט היו התחזיות אופטימיות יותר. תחזית הקונצנזוס לרבעון הבא צפתה הכנסות בגובה 79 מיליון דולר על רווח של 16 סנט למניה. בבית ההשקעות Needham & Co הורידו המלצה למניית החברה ל"קנייה" מ"קנייה חזקה".

המשקיעים של חברת רדוויו הקטנה מפילים בשעה זו את המניה ב-21% למחיר של 82 סנט לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה אתמול. רדוויו דיווחה על הכנסות של 1.15 מיליון דולר ברבעון השלישי, בהשוואה להכנסות של 1.26 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה, שצמצמה ברבעונים האחרונים את הוצאותיה, זקוקה להגדיל את הכנסותיה כדי להתחיל להרוויח. בינתיים דיווחה ברבעון השלישי על הפסד של 1.06 מיליון דולר או 6 סנט למניה בהשוואה להפסד של 1.58 מיליון דולר ברבעון המקביל. נשיא ומנכ"ל החברה, אילן קינרייך, ציין כי תוצאות אלה תאמו את ציפיות החברה.

עוד בולטות: מניית מטאלינק מתממשת ב-6.2% למחיר של 6.8 דולרים לאחר העליות אתמול על רקע הדו"חות הרבעוניים; אי-סים קופצת ב-18% למחיר של 45 סנט במחזור גבוה ביחס לממוצע לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully