וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט נופלת בוול סטריט בלמעלה מ-6% לאחר שדיווחה על ירידה בצבר ההכנסות המעוכבות

יהודה שויצר

24.10.2003 / 22:17

ענקית התוכנה גברה אומנם על הציפיות והעלתה תחזיות, אך סבלה מהאטה בביקושים מצד המגזר העסקי; JDS יוניפייז יורדת ב-7% לאחר שהחמיצה תחזית ההכנסות



המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים בהובלת מניות הטכנולוגיה לאור אכזבה חלקית מן הדו"ח הרבעוני של מיקרוסופט ונתוני מכירות חלשים של חברות ציוד תקשורת מובילות. מדד נאסד"ק יורד ב-1.4%. דאו ג'ונס מאבד 0.7%.



מיקרוסופט דיווחה על רווח גבוה מהצפוי לרבעון הכספים הראשון ואמרה שתוצאות הרבעון הנוכחי ושנת הכספים עשויות להיות גבוהות מן התחזיות. אולם יצרנית התוכנה הגדולה בעולם רשמה ירידה גבוהה מהצפוי בהכנסות המעוכבות כתוצאה מהוצאות נמוכות מהצפוי של חברות מובילות על מוצרי תוכנה במהלך הרבעון. הגידול בהכנסות הרבעוניות היה הדל ביותר מזה למעלה משלוש שנים. מניית החברה נופלת בפתיחה בלמעלה מ-6%.



גם יצרנית רכיבי הסיבים האופטים JDS יוניפייז מפעילה לחץ שלילי על מניות הטכנולוגיה. החברה דיווחה על ירידה בהכנסות מן התקופה המקבילה והחמיצה את תחזיות השוק. עם זאת הצליחה JDS לרשום הפסד נקי נמוך מהצפוי ברבעון. מנייתה יורדת ב-7%.



מניה נוספת הנמצאת היום במוקד היא יצרנית ציוד התקשורת הקנדית נורטל . החברה הקנדית עברה אמנם במפתיע לרווח קטן ברבעון השלישי אולם אמרה כי תערוך מחדש את דו"חותיה החל משנת 2000. מניית החברה, שאיבדה אתמול 4.5% יורדת בפתיחה ב-4.5% נוספים.



החברה צופה כי הדו"חות המעודכנים יצביעו על ירידה בהפסדים הנקיים שדווחו בשנים 2000, 2001 ו-2002 ועל עלייה בהון הבעלים ובשווי הנקי שדווחו במאזן שפורסם ב-30 ביוני. נורטל אמרה כי התיקונים אינם צפויים להשפיע על תזרים המזומנים של החברה או על פעילותה העסקית העתידית.

שיחות המיזוג בין בלסאות ו-AT&T שבו לאחרונה לתחייה, חודשיים לאחר שהתמוטטו, כך מסרו מקורות יודעי דבר ל"וול סטריט ג'ורנל". במקרה שיושג הסכם, תרכוש בלסאות את AT&T אולם היישות הממוזגת תישא את שם המותג של AT&T, לדברי המקורות. שווי השוק של AT&T עומד כיום על 15.1 מיליארד דולר ואילו של בלסאות על 47.9 מיליארד. AT&T עולה על רקע הידיעה בכ-3%, אולם בלסאות מאבדת כ-1%.



עוד בשוק המיזוגים: דויטשה בנק, הבנק הגדולה בגרמניה, אמר כי הוא קרוב לרכישת חטיבת המשכנתאות המסחריות של ענקית הרכב גנ'רל מוטורס תמורת עד 2 מיליארד דולר. מניית GM מאבדת כ-0.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully