וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבעות: הדולר נפל מול הין והיורו - נסחר ב-1.1822 דולר ליורו

יהודה שויצר

24.10.2003 / 20:46

החולשה בדולר - בעקבות המגמה השלילית בשוקי ההון בוול סטריט והערכות כי השיפור הכלכלי הצפוי בכלכלת ארה"ב מתומחר בשערו של המטבע



היורו התחזק מול הדולר והשלים שבוע שמיני מתוך תשעה של עליות מול המטבע האמריקאי. היורו נסחר בשער של 1.1822 דולר ליורו, לעומת שער של 1.179 דולר אמש. הין התחזק אף הוא משערו מאמש מול הדולר ונסחר בשער של 109.26 ין לדולר, לעומת 109.6 ין אתמול. החולשה בדולר מוסברת היום נוכח המגמה השלילית בשוקי ההון בוול סטריט והערכה כי השיפור הכלכלי הצפוי בכלכלת ארה"ב כבר מתומחר בשערו של המטבע.



החולשה בדולר נתמכת גם על ידי נתונים מעודדים הזורמים מאירופה. הנגיד היוצא של הבנק המרכזי של אירופה, וים דויזנברג, אמר כי הוא מלא ביטחון ביכולת ההתאוששות הכלכלית של גוש היורו. במהלך השנה הבאה, אמר דויזנברג, תואץ הצמיחה בתוצר, ולקראת סוף 2004 היא תגיע ל-2.5%.



הין רשם אתמול ירידה חדה כנגד הדולר לאחר שבורסת טוקיו רשמה את הנפילה היומית החדה ביותר מאז ה-12 בספטמבר 2001. מדד ניקיי איבד אתמול 5.1% ובסיכום שבועי נפל ב-6.4%.



עם זאת, הדולר צפוי לשוב ולהתחזק לאור תחזית אופטימית של קרן המטבע הבינ"ל כי הצמיחה בארה"ב וחלקים מאסיה - סין והודו למשל - מתבררת כנמרצת יותר משחזתה קרן המטבע בתחזית החצי שנתית שלה בספטמבר. גוש היורו, מנגד, מפגר מאחור, ועלול לדשדש בהתאוששותו.



גם השיפור בנתוני האבטלה בארה"ב - אחד המדדים החשובים לחוסנה של כלכלת ארה"ב, עשוי לסייע לדולר. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר לשפל של שמונה חודשים - 386 אלף. הנתון מעיד על מגמת שיפור בשוק העבודה האמריקאי שנותר מאחור בשעה שמגזרים אחרים פרצו קדימה עם היציאה מן המיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully