וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות בפרו: החקירות נגד מונטסינוס מובילות לאנשי עסקים ישראלים

5.3.2001 / 9:00

כספי עמלות שקיבל מונטסינוס בעקבות עסקה לרכישת מטוסי קרב לצבא פרו, מופקדים בסניפים השווייציים של בנק לאומי ושל בנק פי.בי מקבוצת הבנק הבינלאומי הראשון

הארץ
ltpgt
lt/bgtמאת אריה דיין ואמנון ברזיליltbgt

"מקורם של רוב הכספים שוולדימירו מונטסינוס, מי שהיה ראש שירותי הביטחון של פרו, הפקיד בבנקים ישראליים בשווייץ הוא בתשלומים שקיבל באמצעות אנשי עסקים ישראלים, בעקבות עסקה לרכישת מטוסי קרב (מיג 29) רוסיים לצבא פרו" - כך אמר ל"הארץ" ד"ר חוסה אוגז, החוקר המיוחד מטעם משרד המשפטים של פרו לבדיקת המעשים המיוחסים למונטסינוס ולנשיא פרו לשעבר, אלברטו פוג'ימורי.
lt/pgt

ltpgt
ד"ר אוגז אמר כי "מממצאי החקירה עד כה עולה כי מונטסינוס קשור קשר הדוק לקבוצת אנשי עסקים, חלקם ישראלים וחלקם יהודים בעלי אזרחות פרואנית, שעבדו עבורו בעסקות נשק בינלאומיות עבור פרו וגבו במסגרתן עמלות". כספי העמלות הללו, של מונטסינוס, מופקדים בבנקים שונים בשווייץ, ובהם גם בסניפים השווייציים של בנק לאומי לישראל ושל בנק פי.בי מקבוצת הבנק הבינלאומי הראשון מניה .
lt/pgt

ltpgt
אוגז אמר כי סך ההפקדות של מונטסינוס בשווייץ נאמדות ב-70 מיליון דולר, וכי אין באפשרותו לקבוע, בשלב זה, מהו הסכום המופקד בסניפי הבנקים הישראליים.
lt/pgt

ltpgt
אוגז נקב בשמותיהם של אנשי עסקים ישראלים שהיו, לדבריו, קשורים למונטסינוס בעסקת הנשק בין פרו לרוסיה. "עורך דין ישראלי בשם מרדכי מינצר", אמר החוקר הפרואני, "הוא האיש שייצג את מונטסינוס בפני הבנקים הישראליים בשווייץ, והוא גם האיש שבהמלצתו הסכימו הבנקים הישראליים בשווייץ לפתוח את החשבונות עבור מונטסינוס". עוד אמר אוגז כי "איש עסקים ישראלי אחר, רוני לרנר, היה המתווך בעסקת המיגים עם רוסיה. העמלות שניתנו למונטסינוס במסגרת העסקה הזאת הופקדו בחשבונות שפתח מינצר בעבור מונטסינוס בשווייץ".
lt/pgt

ltpgt
שמותיהם של חלק מאנשי העסקים הישראלים מופיעים גם במסמך מטעם ועדת חקירה של הקונגרס בפרו, החוקרת את פרשת מונטסינוס-פוג'ימורי במקביל לחקירתו של אוגז.
lt/pgt

ltpgt
לרנר אמר ל"הארץ" בתגובה: "אין לי כל קשר לעסקת המכירה של מטוסי המיג לפרו, איני מכיר את ולדימירו מונטסינוס ומעולם לא נפגשתי איתו". עוד אמר כי "היה ברור לחלוטין ששמי יעלה, אך מדובר בצירוף מקרים אומלל. איני יכול לשלוט במה שקורה כיום בפרו. מתנהל שם ציד מכשפות".
lt/pgt

ltpgt
עו"ד מרדכי מינצר, שהיה בשנות ה-70 וה-80 היועץ המשפטי של קבוצת אייזנברג, הכחיש כל קשר לעסקי היצוא הביטחוני לפרו. הוא אמר כי הוא מייצג לקוחות בפרו מתחום שוק ההון, אך סירב לנקוב בשמותיהם בטענה של חיסיון.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully