וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק איבד השבוע 2.5%

שירלי יום טוב

26.10.2003 / 0:30

ננעל היום בירידה של 1.1% לרמה של 1,865 נקודות. הדאו סיים בירידה של 0.3% לרמה של 9,582 נקודות. צורן נפלה ב-16% במחזור גבוה בעקבות תחזית מאכזבת להמשך

מניות מגזר הטכנולוגיה סבלו מהמשך החולשה שמאפיינת אותן כבר 2 ימי מסחר רצופים, עקב האכזבה מהערותיה של חברת התוכנה הגדולה בעולם מיקרוסופט בנוגע למגמות המסתמנות עבור מגזר התוכנה בהמשך. יום המסחר התנהל בירידות חדות במדד הנאסד"ק ובסיומו ננעל המדד בירידה של 1.1% לרמה של 1,865 נקודות. גם הדאו ג'ונס נותר בטריטוריה שלילית במשך היום וסיים את המסחר בירידה של 0.3% לרמה של 9,582 נקודות.

וול סטריט סיימה את השבוע העמוס ביותר של עונת הדו"חות לרבעון השלישי. מאחר שציפיות המשקיעים לתוצאות טובות ותחזיות אופטימיות להמשך מצד החברות המדווחות לא תמיד התממשו, הגיבו הבורסות השבוע בירידות. על רקע האכזבה מתחזית מיקרוסופט, כמו גם תחזיותיהן של חברות אחרות כמו הקמעונאית המקוונת אמזון בתחילת השבוע, רשם הנאסד"ק 3 ימים רצופים של ירידות שתרמו לירידה של 2.5% במדד בסיכום שבועי. הדאו ג'ונס איבד בשבוע שחלף 1.4%.

מיקרוסופט אומנם עקפה את תחזיות האנליסטים אתמול ודיווחה על רווח של 2.61 מיליארד דולר במחזור של 8.22 מיליארד דולר ברבעון השלישי. יחד עם זאת, בוול סטריט כבר חושבים על העתיד והציפייה להמשך הצמיחה בהכנסות החברות נתקלה בדבריה הלא מעודדים של מיקרוסופט על כך שהיא אינה צופה הגדלת התקציבים המיועדים לרכישת מוצרי תוכנה חדשים, מה שעשוי לרמז על פגיעה אפשרית בסיכויי הצמיחה שלה ושל חברות התוכנה האחרות.

בין החברות הישראליות הנסחרות ריכזה עניין מניית צורן שנפלה ב-16% למחיר של 15.3 דולר בעקבות פרסום תוצאות הרבעון אתמול לאחר המסחר ופרסום תחזיות מאכזבות לרבעון הרביעי. צורן דיווחה על הפסד נקי של 54.5 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת רווח של 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות יצרנית שבבי דחיסת תמונות וקול לנגני DVD הגיעו ל-67.4 מיליון דולר - עלייה של 47% לעומת הכנסותיה ברבעון המקביל. צורן רשמה הכנסות מתמלוגים של 3.9 מיליון דולר כתוצאה מרכישת OAK, אך נאלצה להציגן בדו"חות על בסיס פרופורמה בשל עקרונות חשבונאיים.

ההפסד הנקי הגבוה של צורן נגרם בשל מחיקת מו"פ בתהליך בהיקף של 50.1 מיליון דולר והפחתות נוספות בגין הרכישה של OAK. תוצאות הפרופורמה מצביעות על הכנסות של 71.3 מיליון דולר ורווח נקי של 8.3 מיליון דולר - שיפור ניכר הן לעומת הרבעון הקודם ולעומת הרבעון המקביל.

תחזית צורן לרבעון הבא מדברת על הכנסות של 70-72.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי, הכוללות תמלוגים בסך 3-3.5 מיליון דולר כתוצאה מרכישת Oak. הרווח פרופורמה צפוי לעמוד על 7 ל-10 סנט. בוול סטריט היו התחזיות אופטימיות יותר. תחזית הקונצנזוס לרבעון הבא צפתה הכנסות בגובה 79 מיליון דולר על רווח של 16 סנט למניה.

בבית ההשקעות Needham & Co הורידו המלצה למניית החברה ל"קנייה" מ"קנייה חזקה".

המשקיעים של חברת רדוויו הקטנה הפילו את המניה ב-19% למחיר של 84 סנט לאחר שהחברה פירסמה את תוצאותיה אתמול. רדוויו דיווחה על הכנסות של 1.15 מיליון דולר ברבעון השלישי, בהשוואה להכנסות של 1.26 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה, שצימצמה ברבעונים האחרונים את הוצאותיה, זקוקה להגדיל את הכנסותיה כדי להתחיל להרוויח. בינתיים דיווחה ברבעון השלישי על הפסד של 1.06 מיליון דולר או 6 סנט למניה בהשוואה להפסד של 1.58 מיליון דולר ברבעון המקביל.

נשיא ומנכ"ל החברה, אילן קינרייך, ציין כי תוצאות אלה תאמו את ציפיות החברה.

חברת התרופות השווייצית סרונו, שתרופת ה-Rebif שלה מתחרה בתרופת הקופקסון של טבע, תחל בניסוי של "אחד על אחד" במסגרתו תעמוד תרופתה במבחן מול זו של טבע. שתי התרופות מיועדות לטיפול בחולי טרשת הנפוצה ומטרת הניסוי, כך על פי בכירים בסרונו, להוכיח את יעילות תרופתם על הגירסה הגנרית של טבע. הניסוי צפוי להתפרש על שנתיים והוא יחל בתחילת השנה הבאה. אם אכן תירשם הצלחה לניסוי זה, מתכוונת סרונו לשווק את התרופה לרופאים ומטופלים כתרופה המובילה בעולם לטיפול בטרשת נפוצה. מניית טבע איבדה 1.6% למחיר של 55.7 דולר ומתחילת החודש היא איבדה 2.6%.

המגעים בין חברת ורינט מקבוצת קומברס לבין אי.סי.טל צוברים תאוצה. מקורבים לשתי החברות ציינו השבוע כי ורינט מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת אי.סי.טל מקבוצת אי.סי.איי וכי היא עורכת כיום בדיקת נאותות לאי.סי.טל ועתידה להשלים את רכישתה בזמן הקרוב. אי.סי.טל נסחרת כיום לפי שווי שוק של 125 מיליון דולר, ונראה כי העסקה תבוצע לפי מחיר זה. ורינט איבדה 0.5% למחיר של 19.7 במחזור כפול מהממוצע לה ואי.סי.טל נעלה בירידה של 5.5% למחיר של 6.7 דולרים.

עוד בלטו: אי-סים קפצה 18% למחיר של 45 סנט במחזור גבוה ביחס לממוצע לה ומטאלינק התממשה ב-3.6% למחיר של 7 דולרים במחזור ער לאחר העליות אתמול על רקע הדו"חות הרבעוניים. אורכית, המרכזת לאחרונה מחזורי מסחר ערים, איבדה 3.2% למחיר של 12.3 דולר לאחר העליות אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully