וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין ממשיך לצלול: נסחר ברמה הנמוכה מזה 20 חודשים

5.3.2001 / 9:12

הין נחלש לשער של 119.45 ין לדולר; מומחים מעריכים כי הין עדיין לא הגיע לתחתית

יהודה שויצר
ltpgt
הין ממשיך לאבד גובה לנוכח התחזקות העדויות כי הכלכלה היפאנית חוזרת לימי המיתון. הין נחלש לשער של 119.45 ין לדולר, שפל של 20 חודשים במסחר בשוק המטבעות בטוקיו. הין גם נחלש אל מול המטבע האירופי ונסחר ברמה של 111.73 ין ליורו, שפל של שישה שבועות.
lt/pgt

ltpgt
מומחים מעריכים כי הין עדיין "לא נגע בתחתית הבור", ולפי מצבה הכלכלי של יפאן הוא עלול לצלול עד לשער של 123 ין לדולר כבר השבוע. "האווירה הכללית היא רעה מבחינת הין" אומר טקאשי טויהארה, מנהל מט"ח בנאמורה, ומעריך כי הין ירד לשפל של 120 ין ליורו כבר היום וימשיך להידרדר יותר בהמשך השבוע.
lt/pgt

ltpgt
הין מושפע גם ממצב שוק ההון ביפאן. בשבוע שעבר הניקיי צלל לשפל של 15 חודשים וריסק כל תקוות להתאוששות מהירה של הכלכלה היפאנית המדשדשת.
lt/pgt

ltpgt
לא כולם מצרים על הירידה המתמדת בשערו של הין. היצואניות הגדולות ביפאן, אשר סבלו רבות לאחרונה עם הירידה בביקוש למוצריהן בעולם, עשויות להתאושש מאוד כעת מאחר שחולשת הין הופכת את מוצריהן ליותר אטרקטיוויים ברחבי העולם.
lt/pgt

ltpgt
התפוקה התעשייתית ביפאן ירדה בחודש ינואר ב-3.9% - הירידה החדה ביותר שנרשמה מאז החל משרד הכלכלה המסחר והתעשייה של יפאן לדווח על נתון זה לפני שש שנים. הירידה בתפוקה התעשייתית נובעת מההאטה בביקוש למוצרים יפאניים - החל ממכוניות וכלה בשבבים - בארה"ב ובמדינות אסיה, שני שוקי היצוא הגדולים של יפאן.
lt/pgt

ltpgt
בעקבות צניחת הניקיי, אמר הבנק המרכזי של יפאן בסוף פברואר כי "קצב ההחלמה של כלכלת יפאן ירד בשיעור ניכר, כתוצאה מהחולשה בכלכלות מעבר לים וצניחת ערך המניות בבורסת טוקיו". כמו כן, הביע הבנק חשש כי החולשה וירידת המחירים רק תסלים בתקופה הקרובה.
lt/pgt

ltpgt
האופוזיציה ביפאן מתכוונת להגיש היום הצעת אי אמון בראש הממשלה יושירו מורי.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully