וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות היצואניות הגדולות ביפאן עלו בעקבות היחלשות הין

5.3.2001 / 10:13

פוג'י, המייצאת כרבע מתוצרתה, עלתה ב-6.1%; פוג'יטסו היפאנית ירדה ב-3.6% לאחר שפירסמה אזהרת רווח חמורה בשבוע שעבר

יהודה שויצר
ltpgt
הין ממשיך להיחלש אל מול הדולר, וכתוצאה מכך שוק ההון בטוקיו מראה סימני התאוששות. חולשתו של הין הובילה את מניות היצואניות הגדולות ביפאן ליום של עליות שערים, לאור הערכה כי ירידת ערך המטבע תוביל להתאוששות בביקוש למוצרי החברות. בתום יום המסחר הובילו מניות יצרניות הרכב והאלקטרוניקה את הניקיי לעלייה של 0.5%.
lt/pgt

ltpgt
בשוק המטבעות צלל הין לשפל של 20 חודשים אל מול הדולר, ונסחר ברמה של 119.45 ין לדולר. לא מעט מומחי כלכלה המתמחים ביפאן, מאמינים כי הין עדיין לא נגע בתחתית ויש לו עוד כברת דרך לעבור. ההערכות גוברות כי המטבע היפאני יסיים את שבוע המסחר ברמה של 123 ין לדולר.
lt/pgt

ltpgt
בשבוע שעבר ירד הניקיי לרמת שפל של 15 שנה, לאחר שאיבד 7.4% מערכו בשבוע המסחר. השפל בבורסה היפאנית הוא תולדה של המיתון המתמשך הפוקד את כלכלתה של המעצמה הכלכלית השנייה בגודלה בעולם. הירידה בתפוקה התעשייתית, העלייה בשיעור האבטלה וכישלון המדיניות המוניטרית, הם רק חלק מהגורמים אשר הובילו את הכלכלה היפאנית למצבה העכשווי.
ltbrgt
lt/bgtהיצואניות הגדולות רשמו עליות שעריםltbgt
מניות יצרנית צורכי הצילום, פוג'י, עלו ב-6.1% לנוכח היחלשות המטבע המקומי. כרבע מתפוקת הייצור של פוג'י מיועד ליצוא. קיוסרה, יצרנית המארזים הקרמיים לשבבים, עלתה ב-4.2%, וקנון, יצרנית מובילה לצורכי משרד וצילום, עלתה ב-4% בתום יום המסחר.
lt/pgt

ltpgt
NTT דוקומו, חברת הסלולר השנייה בגודלה בעולם מבחינת מספר מנויים, איבדה 4.6% לנוכח הערכה כי הממשלה ביפאן תיאלץ את החברה לקצץ את העמלות שהיא גובה עבור שימוש בשירותיה. החברה האם NTT איבדה 2.1%.
lt/pgt

ltpgt
יצרנית השבבים והמחשבים היפאנית פוג'יטסו, מצטרפת לשורה ארוכה של חברות שתוצאותיהן ברבעון הרביעי לא יעמדו בתחזיות האנליסטים, ומפרסמת אזהרת רווח חמורה ל-2000.
lt/pgt

ltpgt
פוג'יטסו דיווחה כי לנוכח ההאטה החריפה בשוק האמריקאי וקצב ההתאוששות האיטי ביפאן, ייחתכו רווחיה ב-2000 ל-84 מיליון דולר בלבד, ירידה של כ-80% לעומת התחזיות מאוקטובר, שדיברו על רווח של 378 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, במכירות החברה, שהיא אחת מחמש יצרניות השבבים הגדולות ביפאן, נרשמה פגיעה מינורית, והחברה מסרה כי הן יצטמצמו בכ-3% לעומת התחזיות. מניות החברה ירדו ב-3.6% בתום יום המסחר.
lt/pgt

ltpgt
יצרניות האלקטרוניקה רשמו עליות שערים. סוני עלתה ב-0.3% ושארפ סיימה את המסחר בעלייה של מחצית האחוז.
lt/pgt

ltpgt
בהונג קונג נרשמו עליות שערים בהובלת מניות טלקום, ההאנג סנג עלה ב-0.5%. צ'יינה יוניקום רשמה עלייה של 3%, צ'יינה מוביל עלתה ב-3.6%.
lt/pgt

ltpgt
ירידות שערים נרשמו בענף הפיננסים. HSBC ירדה ב-1% לנוכח הערכה כי תחול ירידה ברווחיה בשנת 2001. חברת האחזקות הגדולה, האצ'יסון וומפואה, ירדה ב-1.1% בעקבות הערכה גוברת כי הצעת הרכש שלה לחברת אופטוס של כייבל אנד וויירלס, לא תתקבל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully