וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורות מגלה את אמריקה: רוכשת ביחד עם משקיע נוסף מרכז מסחרי בהשקעה של כ-25.5 מיליון דולר

אלי דניאל

26.10.2003 / 9:44

עד כה פעלה החברה רק בבריטניה ובסלובקיה; דמי השכירות השנתיים נטו - 2.5 מיליון דולר; העסקה תמומן ברובה מאשראי בהיקף של 21.5 מיליון דולר; דורות תעמיד לעסקה הון עצמי של 4 מיליון דולר



חברת הנדל"ן המניב דורות נכסים , הנמצאת בשליטת צבי דינשטיין, אשר פעלה עד כה באנגליה, בסקוטלנד ובסלובקיה, הודיעה היום על כניסתה לפעילות גם בארה"ב. החברה מתעתדת לרכוש ביחד עם שותף מקומי מרכז מסחרי המצוי בעיר Newburgh שנמצאת כ-100 ק"מ מצפון לעיר ניו יורק, בהשקעה כוללת של כ-25.5 מיליון דולר. החברה והשותף האמריקאי יחזיקו בחלקים שווים בנכס, אשר מועד השלמת רכישתו נקבע לשלהי חודש נובמבר הקרוב.



המרכז המסחרי כולל קומה אחת בשטח של כ-35 אלף מ"ר, והוא מושכר ברובו לשוכרים שונים. דמי השכירות השנתיים אותם הוא מניב מסתכמים בכ-6 מיליון דולר, לפני הוצאות ניהול של כ-3.5 מיליון דולר לשנה. כלומר, דמי השכירות השנתיים, נטו, מסתכמים בכ-2.5 מיליון דולר.



רכישת הנכס תיעשה באמצעות אשראי בנקאי בהיקף של כ-21.5 מיליון דולר אותו יעמיד מוסד פיננסי מקומי, והרוכשים יעמידו הון עצמי של כ-4 מיליון דולר (מזה חלקה של דורות יעמוד על כ-2 מיליון דולר). האשראי יינתן לרוכשים לתקופה של שלוש שנים, ובתום תקופה זו בכוונתם לבצע מהלך של Refinancing. על פי התחזית העסקית שלהם, הרוכשים צופים כי יחזירו לעצמם את ההון העצמי בפרק זמן של 3 שנים.



כביטחון לאשראי אותו ייקחו הרוכשים הם ישעבדו את זכויותיהם במרכז המסחרי, ובמקביל הם יעמידו ערבות בנקאית על סך של 4 מיליון דולר. ערבות זו תוחזר לדורות ולשותפה האמריקאי, בכפוף לחתימת הסכם שכירות מול שוכר פוטנציאלי עמו מתנהל מו"מ מתקדם בעצם הימים הללו.



דורות סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 664 אלף דקל מהשכרת נכסים, ירידה של 47% בהשוואה להכנסות הרבעון השני של שנת 2002. בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד של כ-2.1 מיליון שקל, הרעה ניכרת בהשוואה להפסד של 548 אלף שקל שנרשם ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully