וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל השקעות במו"מ לרכישת חלקה של אי.די.בי באילנות דיסקונט

הרצל לקס

26.10.2003 / 9:49

אי.די בי מחזיקה ב-45% מאילנות המנהלת נכסים בהיקף של 8 מיליארד שקל. גורמים בשוק ההון: הראל אינה היחידה שמנסה לרכוש את אילנות

הראל השקעות שבשליטת משפחת המבורגר נמצאת במו"מ לרכישת 45% מאילנות דיסקונט מידי קבוצת אי.די.בי בתמורה לכ-85 מיליון שקל. אי.די.בי מחזיקה ב-45% מאילנות-באמצעות אחזקה של 22.5% של דסק"ש ו-22.5% של אי.די.בי פיתוח- ו-55% מוחזקים בידי בנק דיסקונט. לדיסקונט זכות סירוב למכירת המניות והצדדים ממתינים להחלטת הבנק בעניין.

בהראל סירבו להגיב לידיעה וכך גם בבנק דיסקונט, אך גורמים בשוק ההון מסרו כי אמנם מתנהלים מגעים בין הראל לאי.די.בי בעניין רכישת חלקה של האחרונה באילנות דיסקונט. כפי הנראה הראל אינה הקבוצה היחידה המתעניינת באילנות, ועיקר המחלוקת היא סביב המחיר אותו דורשת אי.די.בי כתמורה.

המגעים לרכישת אילנות דיסקונט, הם חלק ממהלך אסטרטגי כולל של הראל להרחבת פעילותה בתחום הפנסיה ושוק ההון. לאחרונה מונה מוקי אברמוביץ' ליו"ר פעיל של תחומי הפנסיה ושוק ההון בקבוצת הראל, ויו"ר קבוצת הראל השקעות, יאיר המבורגר, מסר אז כי הקבוצה החליטה להגביר את מעורבותה בשוק ההון ולנצל את ההזדמנות המיוחדת שנוצרה עם הרפורמה בשוק הפנסיה, על מנת למצב את הקבוצה כאחת מהקבוצות המובילות בתחומי הפנסיה בארץ. המבורגר העריך, כי החברה תצליח להתברג כאחת מ-3 החברות המובילות בתחום זה.

הראל פועלת כיום בשוק ההון באמצעות החברה הבת הראל שוקי הון, אך היקפי הפעילות של זו קטנים, ודאי ביחס לאילנות דיסקונט. קרנות הנאמנות של הראל מנהלות נכסים בהיקף של כ- 60 מיליון שקל בעוד היקף הנכסים שמנהלת אילנות דיסקונט מגיע ל-8 מיליארד שקל, שהם כ-12.5% מסך הנכסים המנוהלים בתעשיית הקרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully