וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילות השיחות הבינלאומיות הבהירו לאולמרט: כניסת חברות הסלולר לשוק משמעותה פיטורים מיידיים של מאות עובדים

ערן גבאי

26.10.2003 / 11:13

טיוטת התקנות להרחבת השוק תוגש השבוע לשר התקשורת; מנכ"ל אחת המפעילות: "פתיחת השוק תחייב פיטורי כ-350 עובדים בתוך זמן קצר"; דחייה שלישית בפתיחת השוק



חברות השיחות הבינלאומיות לוחצות על משרד התקשורת בעניין טיוטת התקנות להרחבת שוק השיחות הבינלאומיות, שאמורה להיות מוגשת לידי שר התקשורת, אהוד אולמרט, עוד השבוע.



החברות הבהירו למשרד התקשורת את משמעות מבחינתן במונחי כוח אדם להחלטה להרחיב את השוק למתחרים חדשים ובעיקר לפתוח את השוק לפעילות בפני חברות הסלולר. מנכ"ל של אחת מחברות השיחות הבינלאומיות טוען כי "פתיחת השוק לתחרות תחייב את החברה לפטר כ-350 עובדים ובתוך זמן קצר".



החברות הפועלות בשוק, ואלה המבקשות לקבל רישיון להפעלת מתג לשיחות בינלאומיות, הגישו רשמית את תגובותיהן לשימוע שערך משרד התקשורת כבר לפני שלושה שבועות. מאז לא התקבלה באף חברה תגובה רשמית או מכתב התייחסות לסקירות שהוגשו מטעמן.



עם זאת נודע כי לפני כשבוע וחצי התקיימה פגישה בין אולמרט לבין מנהלי חברות הסלולר, אך לא הועלה בה נושא הרחבת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות. עובדה זו ממחישה עד כמה רווחת היום הערכה בשוק לכך שאולמרט ידחה את מועד פתיחת השוק למתחרים נוספים, שאמור היה להיפתח בינואר 2004.



בכל מקרה, כבר כעת ברור כי גם במקרה הטוב השוק לא יוכל להיפתח למתחרים חדשים לפני המחצית השנייה של שנה הבאה. למעשה מדובר בדחייה שלישית במועד פתיחת שוק השיחות הבינלאומיות, לאחר שהשוק אמור היה להיפתח במקור למתחרים חדשים כבר בינואר 2002.



כפי שדיווחנו באחרונה, במשרד התקשורת בוחנים גם שינוי בתקנות להרחבת השוק ולפיהן תידרש מהשחקנים החדשים שיבקשו לפעול בשוק הפרדה מבנית ולא הפרדה תאגידית כפי שפורסם תחילה.



הפרדה מבנית תחייב את חברות הסלולר להקים חברות בת נפרדות לשירותי השיחות הבינלאומיות, וייאסר עליהן סבסוד צולב בין הפעילות הסלולרית לבין פעילות השיחות הבינלאומיות. מנגד, הפרדה תאגידית תאפשר לחברת התקשורת הבינלאומית לפעול בנפרד, אך מספר המשרות הכפולות הצפוי יהיה קטן בהרבה, ועל כן הוצאות התפעול הכרוכות בהקמת האופרציה יהיו נמוכות משמעותית.



מפעילות השיחות הבינלאומיות - בזק בינלאומי, ברק וקווי זהב - חוששות מכך שחברות הסלולר יציעו שירותי שיחה במחיר נמוך, מתוקף יכולתן לסבסד במחיר באמצעות פעילותן העיקרית והרווחית בסלולר. במצב כזה, טוענות המפעילות הנוכחיות, רווחיותן תישחק והן לא יוכלו לשרוד בשוק.



גורמים מטעמן של החברות מציינים כי ברק וקווי זהב ייבלעו בחברות הסלולר לכל היותר בתוך שנה מיום הרחבת השוק לתחרות, ומשרד התקשורת יקבל שוק בינלאומי ללא מספר מתחרים גדול מזה המצוי בו כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully