וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חוקר בתמ"ת קיבל שוחד ממעסיקי זרים

רותי סיני

26.10.2003 / 13:01

רנאטו סבאן, חוקר בכיר במשרד, שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים; חשוד שמכר למעבידים תיקים שנפתחו נגדם



חוקר בכיר באגף האכיפה של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה נעצר באחרונה בחשד לקבלת שוחד ממעסיקים וחברות כוח אדם, בתמורה לסגירת תיקים שנפתחו נגדם בגין העסקה בלתי חוקית של עובדים זרים. החוקר, רנטו סבאן, שוחרר הבוקר (ראשון) ממעצרו בתנאים מגבילים, וצו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה הוסר.



לפני שבועות אחדים קיבלה משטרת ההגירה מידע שלפיו סבאן, חוקר ותיק במשרד התמ"ת, מקבל שוחד תמורת העלמת תיקים. במהלך מעקב שערכו אחריו שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה של משטרת ההגירה, נראה סבאן נפגש עם בעל חברת כוח אדם בתל אביב, מעביר לו תיק ומקבל ממנו כסף. השניים נעצרו. בחיפוש בביתו של בעל החברה ובמכוניתו של אחיו נמצאו עשרות תיקים של מינהלת ההגירה והתמ"ת.



על פי החשד, סבאן קיבל מהמשטרה ומפקחים של משרד התמ"ת תיקים ובהם מידע על העסקה שלא כדין של עובדים זרים. סבאן יצר קשר עם המעסיקים ודרש עבור כל עובד ששמו הופיע בתיק 500 שקלים. בתמורה, העביר למעסיק, בדרך כלל חברת כוח אדם, את התיק כדי שישמיד את הראיות.



מהמשטרה נמסר כי בביתו של סבאן נמצאו 52 תעודות זהות מזויפות, שמונה דרכונים ו-32 כרטיסי טיסה של עובדים זרים. בחקירה גם התברר כי סבאן יצר קשר עם עובדים זרים, הלווה להם כסף בדולרים וגבה ריבית של 10% בחודש. סבאן טען בתחילה כי יש לו מידע על מעורבות של בכירים במשרד התמ"ת בפרשה, אולם לטענה לא נמצאו כל ראיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully