וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת: למרות עלייה של 4.2% ביצוא התעשייתי מתחילת השנה - נתוני הרבעון השלישי מלמדים על האטה

הרצל לקס

26.10.2003 / 13:06

פרט ליצוא היי-טק שירד ב-1.4% רשמו ענפי היצוא עלייה ב-2003; מתחילת השנה הסתכם היצוא כולל יהלומים ב-18.2 מיליארד דולר



היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) עלה ב-4.2% במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2003, כך עולה מניתוח של כלכלני משרד התמ"ת. סך היצוא התעשייתי הגיע בסוף ספטמבר השנה לכ-14.1 מיליארד דולר, לעומת 13.5 מיליארד בשנה שעברה. הווארד רוס, סגן מנהל מינהל התכנון במשרד התמ"ת, אמר כי "הנתונים המקוריים מלמדים על שיפור ניכר, אך השוואה מנוכת עונתיות של הרבעון השלישי לרבעון השני מלמדת על ירידה של כ-1.4% ומעידה על האטה במגמת ההתאוששות".



נתונים אלו עושים סדר בנתוני היצוא הסותרים שהתקבלו בשבוע שעבר, כאשר המדד המשולב של בנק ישראל הצביע על ירידה חדה ביצוא בספטמבר, ואילו הנתונים הגולמיים של הלמ"ס לימדו על עלייה בו. מנתוני התמ"ת ניתן ללמוד כי בחתך תלת רבעוני חלה עלייה ביצוא כל הענפים פרט להיי-טק, אך המגמה מאוגוסט היא שלילית, כפי שדיווח בנק ישראל.



מניתוח ענפי עולה כי יצוא ענפי ההיי-טק ירד ב-1.4% בהשוואה לתשעת החודשים הראשונים ב-2002, ובמיוחד ירד יצוא הרכיבים האלקטרוניים, שקטן בכ-20%, וציוד תקשורת אלקטרוני, שירד ב-7%. ענפי ההיי-טק שהתחזקו קשורים לתחום הרפואה - יצוא ציוד בקרה רפואי עלה ב-11.6% ויצוא תרופות זינק ב-16.5%.



פרט להיי-טק התחזקו בשלושת הרבעונים של 2003 כל ענפי היצוא האחרים. יצוא תעשיות טכנולוגיה עילית מעורבת - בהן כלולים ענף הכימיקלים והדלק, ציוד חשמלי, מכונות ומנועים, עלה ב-9.5%. יצוא טכנולוגיה מעורבת מסורתית, בה נכללים ענף הגומי והפלסטיקה, המתכת והתכשיטים, התחזק ב-10.4%, ויצוא הענפים המסורתיים, כגון מזון ומשקאות, נייר ודפוס, עלה ב-7.3%. יצוא היהלומים עלה ב-2.1% והסתכם מראשית השנה ב-4.1 מיליארד דולר, כך שהיצוא התעשייתי הכולל הסתכם ב-18.2 מילארד דולר מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully