וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדות מיכליות ומאגרים לחימיקלים הגישה תשקיף להנפקת מניות בהיקף של 55 מיליון שקל בסוף נובמבר

אילן מוסנאים

26.10.2003 / 13:29

במסגרת ההנפקה יבצע בעל השליטה בחברה משה יוחננוף הצעת מכר של מניות בהיקף של כ-20 מיליון שקל; מטרת הגיוס, אותו יוביל פועלים אי.בי.אי, היא הרחבת הפעילות וצי האוניות של החברה



קבוצת גדות, שבשליטת משה יוחננוף, הגישה טיוטת תשקיף להנפקה ראשונה (IPO) של מניות החברה הבת גדות מיכליות ומאגרים לחימיקלים (גדות) בבורסה בת"א בהיקף כולל של כ-55 מיליון שקל. החלק הארי של ההנפקה, כ-35 מיליון שקל, יהיה גיוס הון של גדות, והשאר ילך לבעלי השליטה במסגרת הצעת מכר שיבצעו. ההנפקה צפויה להתבצע לקראת סוף נובמבר, ותובל על ידי קונסורציום חתמים בראשות פועלים אי.בי.אי.



גדות מיכליות ומאגרים לחימיקלים פועלת בשני מגזרי פעילות עיקריים: יבוא, שיווק ומכירה בעיקר של כימיקלים נוזליים ושמנים בצובר, וכן מוצרי מעבדה ורפואה וחומרים אחרים, ובמתן שירותי הובלת כימיקלים נוזליים בצובר באמצעות אוניות. בנוסף עוסקת הקבוצה במתן שירותי אחסון ושינוע של כימיקלים, במתן שירותי הובלה יבשתית ושירותי לוגיסטיקה למטענים המגיעים באוניות.



את אחסון הכימיקלים והחומרים האחרים מבצעת הקבוצה באמצעות 2 חוות מיכלים בנמל הקישון, הממוקמות בעיקרן בשטחים החכורים לטווח ארוך מרשות הנמלים, בעלות נפח אחסון כולל של כ-67,000 מ"ק, וחוות מיכלים נוספת ביוון, הממוקמת על שטח בבעלות הקבוצה, בעלת נפח אחסון כולל של כ-11,000 מ"ק. את שירותי ההובלה הימית מבצעת הקבוצה (גדות ים) בעיקר באמצעות צי של 7 אוניות, במעמס כולל של כ-82,000 טון, מתוכן 5 אוניות חכורות, אחת בבעלות מלאה ואחת בבעלות חלקית. שירותי ההובלה היבשתית מבוצעים באמצעות חברה בת, בה מחזיקה הקבוצה מחצית מהבעלות, אשר מפעילה צי של 38 משאיות ו-67 מיכליות. לחברה בת נוספת של הקבוצה (טנקו), בה מחזיקה גדות מחצית מהבעלות, יש כ-70 איזוטנקים (מכלי כימיקלים הארוזים בתוך מארז מלבני מיוחד). הקבוצה מפעילה גם אתרים למילוי וחלוקת חביות בסמוך למסוף החברה.



ב-2002 הציגה גדות צמיחה של כ-13% בהכנסות לרמה של 658 מיליון שקל. במקביל הצליחה החברה להכפיל את הרווח התפעולי שלה לרמה של כ-40.6 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה זינק לרמה של 19.1 מיליון שקל, מול רווח נקי של כ-2 מיליון שקל ב-2001.



במחצית הראשונה של 2003 הציגה החברה גידול של 5.3% בשורת ההכנסות לרמה של כ-335 מיליון שקל, והרווח הנקי צמח בכ-32% לרמה של כ-14.5 מיליון שקל.



יהודה כהן, מנכ"ל קבוצת גדות, מציין כי שוק הכימיקלים הוא שוק תחרותי, אך לקבוצת גדות שהוקמה לפני למעלה מ-4 עשורים מספר יתרונות ההופכים אותה לקבוצה המובילה בתחומה בישראל. בין היתרונות: מתן שירות לוגיסטי כולל של רכש, הובלה ימית, אחסון ושינוע והובלה יבשתית משער היצרן ועד לחצר הלקוח ויכולת הקבוצה לרכוש כמויות גדולות, להחזיקן כמלאי ברמת זמינות גבוהה ולמוכרן במגוון אריזות. כהן מציין כי גיוס ההון של הקבוצה נועד לממן את המשך תוכניות הצמיחה של החברה הכוללות בין היתר: הרחבת פעילות המסחר הבינלאומי, הרחבת צי האוניות, הרחבת המסוף היווני והקמת מתקן חדיש למילוי חביות בישראל.



לקבוצת גדות כ-1,300 לקוחות פעילים מענפי התעשייה השונים, כגון: תעשיית הרפואה, הקוסמטיקה, הצבעים, הפלסטיקה והחקלאות. לקבוצה אין תלות בלקוח בודד. מרבית מוצריה של החברה נרכשים מיצרנים מחו"ל. לחלק מהספקים משמשת הקבוצה ביחד עם כמיפארם סוכנויות כסוכנת ומשווקת בישראל. על ספקי החברה נמנות בין היתר: דו-פונט, שברון, דאו ואקסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully