וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למנכ"ל אינטל: השקיעו חצי מיליארד דולר וקבלו פטור ממס

צורי דאר

26.10.2003 / 13:58

ד"ר קרייג בארט ציין את תרומתה הרבה של טכנולוגיית סנטרינו, שפותחה בישראל, לדו"חות הכספיים המוצלחים של אינטל ברבעון, במהלכו הגיעו רווחיה ל-1.7 מיליארד דולר

שר האוצר, בנימין נתניהו, ביקש היום ממנכ"ל אינטל העולמית, קרייג בארט, להשקיע בישראל חצי מיליארד דולר, באזורים שמצפון לכרמיאל ומדרום לבאר שבע, ובתמורה לקבל פטור קבוע ממס.

בארט התארח היום בוועדת המדע של הכנסת, ואמר כי ממשלות כמו ממשלת ישראל, המעונינות לשמר את היתרון הטכנולוגי שלהן, חייבות להתמקד ב-4 תחומים עיקריים: השקעה בחינוך צעירים ובתגמול מורים לפי ביצועים וידע. התחום השני הוא השתתפות במו"פ. בענין זה ביקר בארט את הממשל האמריקאי, המסבסד מדי שנה בכ-30 עד 40 מיליארד דולר תעשיות כגון חקלאות וברזל, אותן הגדיר בארט כתעשיות המאה ה-19.

התחום השלישי, אותו ציין בארט, הוא השקעה של הממשלה בתשתיות תקשורת, ומתן נגישות אלקטרונית למשרדי הממשלה לאזרחים. התחום הרביעי הוא קביעת מדיניות עסקית נכונה, כגון הקלות מס והקלות יצוא שימנעו פגיעה באקלים העסקי.

בארט ציין כי אינטל תחגוג בשנה הבאה 30 שנות פעילות בישראל, במהלכן השקיעה כ-3 מיליארד דולר. בארט ציין את תרומתה הרבה של טכנולוגיית סנטרינו, שפותחה בישראל, לדו"חות הכספיים המוצלחים של אינטל ברבעון האחרון, במהלכו הגיעו רווחיה ל-1.7 מיליארד דולר. בארט סירב לפרט ההיקף המדוייק של תרומת הסנטרינו לרווח.

כיום מועסקים במפעלי אינטל בישראל כ-5,500 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully