וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר מבקשות לדחות המעבר ל-7 ספרות

ערן גבאי

26.10.2003 / 14:36

במשרד התקשורת הבהירו לחברות שההחלטה לאמץ את תוכנית המספור לא תשונה. התוכנית אמורה להיכנס לתוקפה באפריל הקרוב

שר התקשורת, אהוד אולמרט, יאפשר לחברות הסלולר להציג בפניו את המשמעויות הכרוכות, מבחינתן, ביישום תוכנית המספור - מעבר החברות למספרי טלפונים סלולריים בני 7 ספרות במקום 6 כיום, כך נודע ל-TheMarker. משרד התקשורת החליט כבר לפני כשנה לאמץ את תוכנית המספור, שאמורה להיכנס לתוקפה באפריל הקרוב.

אולמרט הסכים לשמוע את טענות מנהלי חברות הסלולר נגד התוכנית, הכרוכה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, מצד כל אחת מהחברות, בשדרוג המרכזיות. חברות הסלולר טענו בפני אולמרט כי שתוכנית המספור שהגה המשרד, לפני היכנסו לתפקידו כשר התקשורת, מסובכת מאוד עבורן, וחוסמת את הפעילות השוטפת של מחלקות מערכות ה-IT בחברות.

גורם בכיר במשרד התקשורת הבהיר לחברות הסלולר שההחלטה לאמץ את תוכנית המספור היא סופית, ועל כן ההערכה היא שאם יחליט אולמרט לבוא לקראת חברות הסלולר בעת הזו, הרי שהוא עשוי לבחון דחייה ביישום התוכנית לתקופה מאוחרת יותר.

בחברות הסלולר טוענים כי לא יהיה טעם בדחייה קלה בתאריך היעד ליישום התוכנית, וכי על השר להחליט אם להותיר את יעד יישום התוכנית באפריל או להרחיקו בצורה משמעותית במספר שנים. דחייה קלה, לטענתן, רק תקשה יותר על החברות.

חברות הסלולר החלו כבר לפני מספר חודשים בביצוע ההכנות לשדרוג הרשתות הסלולריות לקראת המעבר למספרי טלפונים סלולריים בני 7 ספרות, במקום 6 כיום, בכמה מאות אלפי דולרים. החברות שכרו לטובת הנושא גם שירותים של חברות ייעוץ.

כבר לפני כשנה, באוגוסט 2002, הורה מנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק, לכל חברות התקשורת בארץ, להתאים את המערכות שלהן למספרי טלפונים סלולריים בני 7 ספרות, ולצמצם את הקידומות הסלולריות של כל חברה לקידומת אחת בלבד. כוונת משרד התקשורת, עדיין, היא ליישם את ההוראה החל מאפריל 2004.

על פי התוכנית, במשך החודשים הראשונים יצטרכו מערכות חברות הסלולר להתמודד עם שני סוגי מספרים - בני 6 ו-7 ספרות - ולממשק אותן אל היעד. במקביל, מנסה המשרד לבטל גם את הקידומות האזוריות של בזק, להוסיף ספרה שמינית לכל מספר, ולקבוע קידומת קבועה לכניסת מנויי הסלולר לרשת בזק.

במשרד התקשורת מאמינים שתוכנית המספור בסלולר תשרת שתי מטרות עיקריות: פינוי הקידומת 06 עבור מפעילים ושירותים חדשים והגדלה משמעותית של מלאי המספרים בידי החברות הסלולריות, החיוניים לפיתוח והרחבת שירותיהן בשוק של כ-6.4 מיליון מנויים.

תוכנית המספור הוכנה על ידי משרד התקשורת בשיתוף עם החברה האמריקאית טלקורדיה. בעבר נדחתה מספר פעמים תוכנית המספור במשרד התקשורת, בעקבות דחיות חוזרות ונשנות מצד בזק בשדרוג מרכזיותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully