וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מד נאוטילוס תספק שירותי תקשורת בינלאומיים לטורק טלקום בכ-40 מיליון דולר

ערן גבאי

26.10.2003 / 14:58

מד נאוטילוס גברה במכרז על אלקטל, טייקו ופירלי; טורק טלקום היא מונופול בתחום התשתיות והשירותים הבינלאומיים ומתוכננת להיכנס לשוק האינטרנט המהיר בתחילת 2004



חברת מד נאוטילוס תספק שירותי תקשורת בינלאומיים לחברת הטלקום הטורקית טורק טלקום (Turk telecom) בשווי עסקה ראשוני המוערך בכ-40 מיליון דולר למשך 15 שנה. מד נאוטילוס גברה במכרז על החברות אלקטל, טייקו ופירלי. הידיעה פורסמה לפני כחודשיים לראשונה ב-TheMarker.



חברת הטלקום הטורקית היא מונופול בתחום התשתיות והשירותים הבינלאומיים בשוק של כ-65 מיליון איש, מהם כ-20 מיליון משתמשי סלולר. טורק טלקום מתוכננת להיכנס לתחום האינטרנט המהיר באמצעות טכנולוגיית ADSL בתחילת 2004 וכתוצאה מכך היא נדרשת לרוחבי פס בינלאומיים בהיקפים גדולים.



מד נאוטילוס פועלת בטורקיה מזה 3 שנים והיתה החברה הפרטית הראשונה שהצליחה לחדור לשוק תשתיות התקשורת הטורקי. מד נאוטילוס השלימה בסוף אוגוסט השנה את חיבורה של טורקיה (באיסטנבול) לרשת הטבעתית של כבלים הכוללת שישה זוגות של סיבים אופטיים בקבילות בהיקף של כמה טרה ביט (טרה=1,000 ג'יגה).



כיום פרושה הרשת הפאן-אירופית של מד נאוטילוס, המורכבת מאורכי גל עצמאיים היוצאים מתחנת הנחיתה בסיציליה, לרוב בירות מערב אירופה. מנכ"ל קבוצת מד, עמוס לסקר, בוחן הרחבה של פרישת הרשת גם לאיזור מזרח אירופה וכן לאזור צפון אפריקה. היקף ההשקעה בכל אחת מפרישות אלה, אם תצא אל הפועל ב-2004, נאמדת בכ-80-120 מיליון דולר.



מד נאוטילוס הוקמה ביולי 2000. עד היום הושקעו בחברה כ-450 מיליון דולר, כשיחס ההשקעה בין הבעלים לבנקים נאמד ביחס של 1:4.



בעלת השליטה בחברה היא חברת טלקום איטליה (51%) והשותפים האחרים הם גלובסקום (15%) של פישמן, כללקום (15%), עורק (9%) וקמא (10%). בשנים האחרונות עצרו חברות הטלקום השקעות והקטינו את היקפי ומחירי שוק הקיבולות הבינלאומיות. חברות רבות בעולם ראו את ההשקעות שלהן בתשתית שוקעות בים. השחיקה במחיר הקיבולות הבינלאומיות בשנים האחרונות הסתכמה בקרוב ל-80% במחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully