וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסלמן יועצים: בענף ההיי-טק קיים מחסור בעובדים היוצרים שיתוף פעולה בין ארגונים

5.3.2001 / 11:13

הארץ
ltpgt
ltbgt
חיים ביאור
lt/bgt
על אף שהמשבר בענף ההיי-טק מיתן את הביקוש לעובדים ברוב המקצועות, בתחום אחד המחסור בעובדים נותר כפי שהיה, וממשיך במגמת החרפה - כך אומרות ורד מנור וענת אביטל מחברת קסלמן יועצים; מדובר בעובדים המסוגלים לשתף פעולה באופן הדוק עם גורמים בתוך הארגון, ובו בזמן עם גורמים בארגון חיצוני עמם הם באים במגע כחלק מתפקידם, בין אם כאנשי מכירות ובין אם כמהנדסים.
lt/pgt

ltpgt
לדבריהן, ניהול עסקים באמצעות האינטרנט (e-Bussiness) אינו מתבסס רק על טכנולוגיה מתקדמת, אלא גם על תרבות של שיתוף פעולה בארגון, שהיא הבסיס להצלחת חברות שנכנסו למסחר האלקטרוני. "כדי להשיג תוצאות טובות בתחום המסחר האלקטרוני, חברה אינה יכולה להסתמך רק על עצמה ולהתמקד רק בתחום בו היא פעילה, אלא עליה לשתף פעולה עם חברה אחרת, ולעתים קרובות עם יותר מחברה אחת", אומרות מנור ואביטל.
lt/pgt

ltpgt
השתיים מצביעות, לדוגמא, על חברה המפעילה פורטל ומשתפת פעולה עם גורם העוסק בלוגיסטיקה, או חברה שעיסוקה תקשורת סלולרית, שיכולה להשיג תוצאות נאות אם תשתף פעולה עם אחד הבנקים, לצורך שיווק שירותים בנקאיים.
lt/pgt

ltpgt
"חברות שנכנסות למסחר אלקטרוני זקוקות לעובדים עם תמהיל אחר של כישורים ומיומנויות, ואולי גם בעלי תרבות ארגונית קצת שונה", אומרות השתיים. "מדובר בעובדים המסוגלים ליצור את שיתוף הפעולה בין שני ארגונים שהאינטרס העסקי שלהם משותף, וגם לדאוג ששיתוף הפעולה יתקיים לאורך זמן".
lt/pgt

ltpgt
לדבריהן, קיים קושי להשיג כוח אדם המצויד בתכונות אלה, מאחר שישראל נחשבת למדינה שקשה ליישם בה תרבות של שיתוף פעולה בין ארגונים. "הישראלים הם חשדניים יותר מעמיתיהם האמריקאים והם טיפוסים סוליסטיים, הרבה יותר מעמיתיהם באירופה", אומרות מנור ואביטל.
lt/pgt

ltpgt
לדבריהן, הפתרון לנקודות תורפה אלה של העובד הישראלי הוא גיוס עובדים, שבמהלכו מגדירים את פרופיל העובדים שהארגון חפץ בהם: אנשים המסוגלים לעבוד בתרבות של שיתוף פעולה. בעניין זה, מנור ואביטל מציעות להנהלת הארגון להיעזר בחברות מקצועיות לאבחון מיומנויות של מועמדים לעבודה.
lt/pgt

ltpgt
מנור ואביטל אומרות שבארגונים העוסקים במסחר באינטרנט, קבלת ההחלטות אמורה להיות מהירה, שהרי הם חשופים ללקוחות 24 שעות ביממה. התקשורת הפנימית בארגון והתקשורת בין הארגונים שיצרו שיתוף הפעולה אמורה להישמר, וברמה גבוהה. "במצב כזה קשה יותר לשמר עובדים ולמנוע את עזיבתם התכופה, מאחר שעובדים אלה חשופים כל העת לשותפים החיצוניים, אותם בעלי הברית של החברה המעסיקה אותם", הן אומרות.
lt/pgt

ltpgt
לדבריהן, האינטראקציה ההדוקה יותר בקרב הארגונים העוסקים במסחר אלקטרוני והפיכת הגבולות ביניהם לנזילים יותר משפיעים על העובדים: הם עשויים להתפתות בקלות יחסית לעבור ממעסיקם הנוכחי למעסיקם הבא, עמו הם באים במגע יום-יומי, ושבו הם רואים כמעט את מעסיקם השני.
lt/pgt

ltpgt
"אם עד עתה הכרנו צוותי עבודה ברמת הארגון הבודד, כיום מתרבים צוותים בין ארגוניים. במקום צוות אחד שחוצה ארגון אחד, קמים צוותים חוצי ארגונים", אומרות מנור ואביטל. "ההזדהות של עובדים עם ארגונם-מעסיקם נחלשת; נאמנותם כבר אינה דבר מובן מאליו; את מקומן תופסת הזדהות העובדים עם הפרויקטים שבהם הם עוסקים, ואלה משותפים לשני הארגונים. אין זהות חד ערכית בין הפרויקט לארגון".
lt/pgt

ltpgt
בעיה זו של נאמנות עובדים המתפצלת, אם כי אולי לא בצורה שווה, בין הארגון המעסיק אותם, לבין הארגון עמו הם משתפים פעולה מתוקף תפקידם כאנשי פיתוח, שיווק, שירות או מכירות, מטרידה יותר ויותר את דרג המנהלים. מצד אחד הם זקוקים לעובדים, ומצד שני עליהם להבטיח את המשך הזדהותם עם הארגון המעסיק. עם בעיה זו, אומרות השתיים, יש להתמודד באמצעות בניית מסלולי קידום מקצועי ומתן תפקידים מאתגרים, בצד מערכות תגמול הולמות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully