וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנשואה זנקס צופים המשך המדדים השליליים: המדד יירד עד סוף השנה בכ-0.3%; המדד ב-12 החודשים הבאים - כ-0.4%

אילן מוסנאים

26.10.2003 / 16:04

שלמה מעוז מעריך כי המדד ב-2003 יהיה שלילי בשיעור של 1.8%; מעריך כי הנגיד יפחית ביום שני את הריבית ב-0.3%-0.4%; הדולר ישמור על יציבות בתקופה הקרובה



מדד המחירים לצרכן ב-12 החודשים הבאים יסתכם בכ-0.4% בלבד - כך כותב שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של נשואה זנקס, בסקירה שפירסם היום בית ההשקעות. מעוז מעריך כי גם מדד חודש אוקטובר יהיה שלילי, בשיעור של 0% עד מינוס 0.1% ו-2003 כולה תסתיים עם מדד שלילי של 1.8%. מכיוון שעד חודש ספטמבר ירד המדד בשיעור של 1.5%, המשמעות היא כי מעוז צופה שעד סוף השנה ירד המדד בעוד 0.3%.



בנשואה זנקס סבורים כי מדד אוקטובר, שיתפרסם בעוד שלושה שבועות בערך, יושפע מירידה של כ-6.3% במחירי הבנזין, ובנוסף, מחירי הסולר צפויים לרדת ב-2.3% ומחירי המזוט בכ-13%. הדולר ימשיך ללחוץ את המדדים כלפי מטה ולדברי מעוז שערו הממוצע בחודש אוקטובר היה נמוך בכ-0.67% לעומת שערו בחודש ספטמבר. מנגד, מציין מעוז שורה של סחורות שמחיריהן עלו בחודש שעבר, כמו מחירי החיטה שעלו בכ-3%, מחירי הסויה שהתייקרו בכ-17% וכן מחירי התירס, הקקאו, הסוכר והקפה, שהתייקרו מאוד בשבוע האחרון.



מעוז מציין כי מדד נובמבר יושפע בין היתר מהוזלת תעריפי ביטוח החובה לרכב בשיעור של 3% בעקבות תקנות משרד האוצר. מנגד צפויים מחירי הסולר והבנזין לשוב ולהתייקר בחודש הבא על רקע התייקרות מחירי הנפט בעולם.



בנשואה זנקס מעריכים כי בשבוע הקרוב לא צפוי שינוי מהותי בשער הדולר והוא ייסחר ברמה של 4.48 שקלים עם סטייה של שתי אגורות לכל כיוון. לדברי מעוז, המסחר בדולר בתקופה הקרובה יושפע בין היתר משיעור הפחתת הריבית על ידי הנגיד, כאשר הפחתה של חצי אחוז או יותר תגרור חידוש של פיחות השקל בטווח הקצר והפחתה של כ-0.3% תביא לרגיעה בשוק המט"ח. בכל אופן בנשואה זנקס מעריכים כי הנגיד יפחית ביום שני הקרוב את הריבית בשיעור מתון יחסית של 0.3%-0.4%. בנוסף מציין מעוז כי המשך התחזקות היורו ושאר המטבעות מאלץ חלק מהמשקיעים והלווים לסגור פוזיציות והדבר גורם לפיחות השקל.



מעוז מתייחס בסקירה שלו להשקעה באיגרות החוב צמודות המדד. הוא כותב כי "כאשר יגורנו לגבי צמודי המדד הקצרים והבינוניים קרה בשבוע שחלף". לדבריו, "לאחר שהמשקיעים הטמיעו, באיחור, כי האינפלציה מאוד נמוכה ומדדים שליליים אינם תופעה רגעית, עלו התשואות של צמודי המדד הקצרים והבינוניים וגרמו הפסדי הון למחזיקים. מעוז מזכיר כי הוא צופה מדדים שליליים גם בחודשים הקרובים, וכותב כי הוא מעריך שהשוק טרם הטמיע את העניין אלא רק ירידה בקצב האינפלציה. לעומת צמודי המדד, השחרים, המשיכו במסע ההתחזקות שלהם למרות הפיחות בשבוע שעבר בדולר וזאת על רקע סביבת האינפלציה המאוד נמוכה.



לדברי מעוז, גם אחרי המהלך החד שביצעו השחרים בחמשת השבועות האחרונים (בהם ירדה התשואה בטווחים הארוכים מרמה של 8.5% לרמה של 7.5%), השחרים הארוכים מסדרה 2671 ומעלה ימשיכו להיות אטרקטיוויים הן בשבועות הקרובים והן בטווח של שנה. מעוז מציין כי השחרים הקצרים עד לסדרה 2670 כולל, אינם אטרקטיוויים על רקע ניירות ערך מקבילים עם סיכון נמוך יותר כמו המק"מים והגילונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully