וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט: איני מוצא השקעות מעניינות בשוק המניות, האג"ח ואג"ח הזבל

סוכנויות הידיעות

26.10.2003 / 15:22

בראיון למגזין "בארונ'ס" לא פסל יו"ר ברקשייר התאוויי חלוקת דיווידנד עתידית במידה שהחברה לא תצליח להמשיך לייצר ערך לבעלי המניות מהשקעה מחדש של רווחיה



המשקיע האגדי וורן באפט אמר כי אינו מוצא השקעות מעניינות בשוק המניות, האג"ח ואג"ח הזבל, בראיון למגזין "בארונ'ס".



יו"ר ברקשייר התאוויי (סימול BRKA), שמאחוריו שנים של השקעות מוצלחות, אמר כי השקעה באג"ח ממשלתיות ברמת המחירים הנוכחית אינה מהלך חכם. עוד ציין כי ברקשייר היתה יכולה להגדיל את הרווח השנתי על תיק ההשקעות שלה בכמיליארד דולר לו היתה מעתיקה את החזקותיה במזומן לאג"ח ממשלתיות ארוכות טווח. עם זאת, הוסיף באפט כי הוא אינו סבור שהסיכון הכרוך בכך שווה את תוספת הרווחים.



באסיפה השנתית של בעלי מניות ברקשייר אמר המיליארדר בן ה-73 כי תשואה של פחות מ-1% אחרי מס על השקעות קצרות טווח "אינה נחמדה. אך לפעמים, השקעה מוצלחת מחייבת היעדר פעילות".



בהתייחסו לשוק המניות, המשיך באפט בקו שהציג בדו"חות הכספיים של החברה ובאסיפה השנתית, לפיו למרות הירידות של שלוש השנים האחרונות אשר שיפרו בצורה ניכרת את האטרקטיוויות של מניות, עדיין מעניינות את החברה רק מניות מעטות.



באפט, אשר מעולם לא חש בנוח ביחס להשקעות במניות טכנולוגיה, הביע תמיהה לגבי הפער בין הערכות השווי של חברות טכנולוגיה מובילות לבין אלה של יצרניות תרופות גדולות. אינטל וסיסקו נהנות מהערכות שווי כפולות מאלה של חברות תרופות מובילות כמו פייזר וג'ונסון אנד ג'ונסון . "במצטבר, עסקי התרופות טובים יותר מאשר עסקי הטכנולוגיה", אמר באפט, בהצביעו על התשואות הגבוהות יותר על השקעות הון ועל אורך חיי מוצר ארוכים יותר, הודות להגנה על זכויות פטנט. "אם בוחנים את עשר יצרניות התרופות המובילות לפי מכירות, גם החברות השנייה והשלישית מהסוף עדיין מניבות תשואה טובה על ההשקעה. קשה למצוא חברת תרופות שנכשלה", אמר באפט. במגזר הטכנולוגיה, לעומת זאת, "חברות יוצאות דופן הן באמת יוצאות דופן", אולם הן מעטות יותר, אמר. חברות טכנולוגיה, הוסיף, רגישות יותר למצב הכלכלה.



באפט, המתגאה בכך שמעולם לא מכר מניה של ברקשייר, הביע שביעות רצון מבסיס בעלי המניות הנוכחי של החברה, אשר רבים מהם רכשו את המניה עוד באמצע שנות ה-60, כאשר שם קץ לשותפות ההשקעות שלו ונטל את השליטה בחברת טקסטיל בשם ברקשייר התאוויי. ההחזקות של משקיעים מוסדיים בחברה מצומצמות באופן יחסי. שווי החזקותיו של באפט בחברה, העומדות על 31% מהמניות, נאמד ביותר מ-35 מיליארד דולר.



בהתייחסו לסוגיית הדיווידנדים, אמר באפט כי למרבית בעלי מניות ברקשייר "לא אכפת" מהן, מה גם שהוא אינו נראה להוט לחלקן (החברה לא חילקה דיווידנד במזומן מאז שנת 1967).



עם זאת, ישנה אפשרות לחלוקת דיווידנד בעתיד משום שבאפט אמר כי במידה שברקשייר לא תוכל להמשיך לייצר ערך לבעלי המניות באמצעות השקעה מחדש של רווחיה, היא פשוט תשתף אותם ברווחים.



ברקשייר צפויה לרשום השנה רווח של 3,500 דולר למניה, או יותר מ-5 מיליארד דולר. רווחים אלה עשויים בקלות לאפשר חלוקת דיווידנד של 1,500 דולר למניה, אשר מהווים תשואה של 2% על ההשקעה.



באשר לעידן שאחרי באפט, נראה כי ברקשייר צפויה להתחיל לחלק דיווידנד לבעלי המניות. בכך יוכלו מחליפיו של באפט לפטור את עצמם מהמשימה הקשה של להשקיע מחדש את הרווחים השנתיים של החברה. תשלום דיווידנד אף יהווה מקור הכנסות לקרן באפט, אשר תקבל כ-99% מהחזקותיו של באפט בברקשייר אחרי מותו ומות אשתו סוזן. עם זאת, באפט מעיד על עצמו כי מצבו הבריאותי מצוין, וכי הוא עשוי להמשיך להוביל את ברקשייר למשך עוד 5 או 6 שנים, ואולי אף יותר.



ההשקעה הבולטת ביותר של ברקשייר בשנה שעברה היתה רכישת אג"ח זבל בהיקף של 7 מיליארד דולר לקראת סוף הקיץ ובתחילת הסתיו, כאשר השוק היה גבוה והתשואה הגיעה לתחתית בעקבות פשיטות הרגל של וורלדקום ואדלפיה קומיוניקיישנס.



עם סגירת המסחר בוול סטריט ביום שישי, עמד מחיר מניית ברקשייר על 76 אלף דולר, עלייה של 4% מתחילת השנה. ברקשייר, שמחיר המניה שלה כמעט זהה כעת למחירו לקראת סוף שנת 1998, נסחרת במכפיל של פי 22 מרווח צפוי של 3,500 דולר למניה בשנת 2003, ובמחיר של פי 1.7 מערך מאזני של 46 אלף דולר למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully