וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ ייחקר השבוע בפרשת האי היווני ובפרשת סיריל קרן

ברוך קרא

26.10.2003 / 21:59

פרקליטת מחוז מרכז: חקירת פרשת האי היווני עומדת להסתיים. מי שמנצל את זכות השתיקה - יש לו מה להסתיר



מאת ברוך קרא ושירות "הארץ"



ראש הממשלה, אריאל שרון, ייחקר השבוע במשטרה בפרשת האי היווני ובפרשת ההלוואה שמשפחת שרון קיבל מאיש העסקים הדרום-אפריקאי, סיריל קרן. לפי דיווח בערוץ 1 החקירה הראשונית תעסוק
בפרשת האי היווני. רה"מ יתבקש להסביר את יחסי הגומלין, אם היו כאלו, בינו לבין איש העסקים, דוד אפל.



פרקליטת מחוז המרכז, עו"ד נורית שניט, אמרה היום כי חקירת פרשת האי היווני עומדת להסתיים ולהערכתה מי שמנצל את זכות השתיקה יש לו מה להסתיר. גלעד שרון, בנו של רה"מ, שנחקר בפרשה, שמר על זכות השתיקה. שניט מסיימת בימים אלה שירות של 31 שנים בפרקליטות ו-16 שנים כפרקליטת מחוז.



השתלשלות פרשת האי היווני



בתחילת 1999 איש העסקים דוד אפל נפגש עם גלעד שרון והציע לו לשכור את שירותיו בקידום פרויקט תיירותי ביוון. אפל, לפי חשדות המשטרה, "מפעיל" את אריאל שרון שכיהן אז כשר החוץ כדי לקדם את הפרויקט. בין השאר, שרון נותן חסות למשלחת יוונית שכללה את תת שר החוץ היווני וביקרה בישראל.



בינואר 2000 הפרויקט הוקפא מסיבות שונות. באותו חודש גלעד שרון שולח נציג (המכונה בשיחות - "ידידנו") כדי לנסות לגבות את יתרת הסכום שאפל כביכול התחייב להעביר לו (עד אז הועברו לגלעד כ-25 אלף דולר והוא דרש 325 אלף דולר נוספים) בפברואר 2000 שליחות "ידידנו" נכשלת; גלעד פנה
ליועץ המיוחד. היועץ הציע לו להקליט את שיחותיו עם אפל ובמשך תקופה ארוכה השניים ניהלו שיחות על הדרך הטובה ביותר לגבות מאפל את הסכום.



במאי 2000 נחתם חוזה רטרואקטיווי בין גלעד שרון לאפל, שבו הוא מבטיח העברה של 400 אלף דולר לחוות שקמים. לפי החוזה, אפל ישלם לגלעד שרון 20 אלף דולר בחודש ושני בונוסים לשירותי ייעוץ שתעניק החווה לפרויקט ביוון - או בספרד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully