וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SES מלוקסמבורג מעוניינת ברכישת חטיבת הלוויין של ג'נרל אלקטריק תמורת כ-4.5 מיליארד דולר

5.3.2001 / 11:43

רכישת GE אמריקום תרחיב את פרישת הלוויינים של SES גם לארה"ב

דפנה מאור
ltpgt
Societe Europeenne des Satellites - SES - מלוקסמבורג היא המועמדת המובילה לרכישת חטיבת שירותי הלוויין של ג'נרל אלקטריק (סימול GE), כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". לפי מקורות בחברה, הוצע סכום של 5-4.5 מיליארד דולר במזומן ומניות תמורת חטיבת הלוויין של GE.
lt/pgt

ltpgt
חטיבת הלוויין של GE, הנקראת GE אמריקום, מחוזרת על ידי כמה חברות, בהן אקוסטאר, לוראל ספייס ואינטלסאט. GE אמריקום פועלת בצפון אמריקה, בעוד של-SES פעילות לוויין הפרושות ברחבי העולם. לפי תנאי העסקה המתגבשת תשמור GE קפיטל, חטיבת הפיננסים של GE, על נתח מיעוט של 25%, בעוד ש-SES תשלטו בניהול החברה.
lt/pgt

ltpgt
מיזוג בין SES ל-GE אמריקום ייצור את חברת הלוויין הגלובלית הרביעית בגודלה אחרי PanAmSat, לוקהיד מרטין ולוראל. במסגרת מגמת הקונסולידציה בענף, ניהלו חלק מהחברות הנ"ל מו"מ למיזוג, ללא הועיל.
lt/pgt

ltpgt
לאמריקום יש 15 לוויינים, מתוכם 12 משדרים לארה"ב. החברה מספקת שירותי גישה לכל ערוצי הכבלים בארה"ב, משדרת רדיו, נתונים ואינטרנט. בתחומי אינטרנט ונתונים רשמה אמריקום את הצמיחה המהירה ביותר השנה.
lt/pgt

ltpgt
SES נוסדה ב-1985, והחלה את פעולותה באירופה. בשנים האחרונות ניסתה לחדור לשוק האמריקאי, ונראה כי רכישת אמריקום תהיה כרטיס הכניסה שלה. ל-SES יש השקעות של מאות מיליוני דולרים באירופה, ברזיל ואסיה. החברה משדרת ל-29 מיליון מנויים ומשדרת תוכניות של טלוויזיה בכבלים לכ-58 מיליון בתים, בעיקר באירופה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully