וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום מובילות לעליות שערים

5.3.2001 / 13:25

גוברות הערכות כי לנוכח הירידות של שבוע שעבר נוצרו הזדמנויות קנייה רבות למניות הטלקום; טלפוניקה ממשיכה להמריא

יהודה שויצר
ltpgt
שבוע מסחר חדש נפתח באירופה באווירה אופטימית למרות החולשה שהפגין הנאסד"ק בשבוע שעבר. את עליות השערים מובילות יצרניות ציוד התקשורת המובילות לאור הערכה כי הירידות הקשות מהן סבל הענף בשבוע שעבר יצרו הזדמנויות קנייה רבות למניות.
lt/pgt

ltpgt
בלונדון עולה ה-FTSE ב-0.35% בהובלת מניות הטלקום. הדקס בפרנקפורט רושם עלייה של מחצית האחוז וה-CAC 40 בפאריס פותח את שבוע המסחר בעלייה של 0.7%.
lt/pgt

ltpgt
מניות יצרניות ציוד הטלקום רשמו ירידות שערים חדות בשבוע שעבר לנוכח אזהרות הרווח מצד לוסנט. הירידה החדה של שבוע שעבר יצרה לא מעט הזדמנויות קנייה ובבוקר המסחר עולה מניית מרקוני ב-1.6%, אלקטל מתחזקת ב-0.7% וקולט טלקום עולה ב-4.2% בפתיחת המסחר.
lt/pgt

ltpgt
טלפוניקה ממשיכה להפגין חוסן ביחס למניות הטלקום המתחרות ועולה ב-3.8% נוספים. חברת הטלקום האיטלקית האפילה על מתחרותיה והפכה לחברת הטלקום המובילה ביבשת אירופה מבחינת שווי שוק. פראנס טלקום מתחזקת במחצית האחוז ואורנג', ההנפקה המתוקשרת ביותר ביבשת אירופה בתקופה האחרונה, לא מצליחה להתרומם ורושמת עלייה מזערית של 0.1% למחיר של 8.2 יורו (המניה הונפקה במחיר של 9.5 יורו).
lt/pgt

ltpgt
רווחי חברת המדיה הבריטית פירסון נפלו בשנת 2000 ב-39% בעקבות הוצאות גדולות על רכישות שביצעה בארה"ב ובאירופה. למרות הירידה ברווח, תוצאות החברה עלו על תחזיות האנליסטים בשיעור ניכר. מניות החברה עולות בעקבות הדו"ח ב-0.7%, החברה דיווחה על רווח נקי של 263 מיליון דולר בשנת 2000 לעומת רווח של 431 מיליון דולר בשנת 1999. הכנסות החברה בשנת 2000 עלו ב-16% ל-5.4 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
חברת התוכנה הגרמנית SAP דחתה שמועות כי השנה תדווח על עלייה חדה ברווחיה. דובר החברה סירב להגיב לידיעה והתייחס לכך כ"ספקולציות". מניות החברה עולות לאור הערכה זו ב-2.7%.
lt/pgt

ltpgt
במניות האינטרנט נרשמת חולשה. חברת המכירות הפומביות המקוונת QXL ממשיכה לצלול, המניה מאבדת 9% נוספים. יאהו אירופה רושמת ירידה של 4.5% וטי אונליין רושמת עלייה של 1%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully