וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריית פתיחה של איקיאה ישראל: משיקה היום קטלוג ראשון בעברית בהשקעה של מיליון דולר

5.3.2001 / 13:00

מנהלת השיווק של החנות מסרה כי בטווח של בין 3 ל-5 השנים הראשונות מקווים באיקיאה לתפוס נתח של 5% בשוק שמגלגל בארץ בין 4.5 ל-7 מיליארד דולר בשנה

נורית שר
ltpgt
רשת הריהוט השוודית איקיאה משיקה היום קטלוג מוצרים ראשון בעברית לסניף הרשת בארץ. מהלך זה הוא הצעד הראשון של הרשת להשקת הסניף הישראלי הראשון באפריל הקרוב.
lt/pgt

ltpgt
קטלוג הרשת לשנת 2001 הותאם לשפה העברית ויופץ ל-800 אלף בתי אב בהשקעה של מיליון דולר. במהלך שלושת השבועות הקרובים יופץ הקטלוג ללא תשלום בתיבות הדואר בכל גוש דן ובערים אשדוד, רחובות, ירושלים, חיפה והקריות. הפצת הקטלוג נעשית באמצעות כ-100 מפיצים של חברת דיירקט ליין.
lt/pgt

ltpgt
מחירי הקטלוג יישארו בתוקף עד להפצת הקטלוג הבא, של שנת 2002, בתיאום עם ההפצה הכוללת של הקטלוג בכל העולם בתחילת ספטמבר 2001. טליה יואלי שוודרון, מנהלת השיווק של הרשת, מסרה היום כי "המחירים בקטלוג יכולים רק לרדת עד להוצאת הקטלוג הבא, שמחיריו מלכתחילה יהיו נמוכים יותר מאשר בקטלוג הנוכחי".
lt/pgt

ltpgt
השקת הקטלוג תלווה בקמפיין רדיו שידגיש את מקורה השוודי של איקאה. הקמפיין עולה באמצעות משרד הפרסום של איקיאה - אזימוט.
lt/pgt

ltpgt
קטלוג איקאה מודפס מדי שנה ב-38 מהדורות, 17 שפות ו-29 מדינות ברחבי העולם. מספר העותקים המופץ בעולם הוא כ-100 מיליון והוא מהווה אחת מהפקות הדפוס הגדולות בעולם. רשת איקיאה משקיעה מדי שנה 50% מתקציב השיווק שלה על הפצת הקטלוג.
ltbrgt
lt/bgtקמפיין פרסוםltbgt
שלב נוסף בשיווק ופרסום החנות לפני פתיחתה הוא קמפיין פרסומי אותו תעלה החברה כשבוע לפני הפתיחה. הקמפיין הופק באמצעות משרד הפרסום אזימוט בהשקעה של 1.5 מיליון דולר והוא כולל שימוש באמצעי התקשורת המרכזיים - טלוויזיה, עיתונות ושלטי חוצות. שוודרון מסרה כי רוב מרכיבי הקמפיין הם מקוריים וכי שילוט החוצות יתבסס על קמפיין איטלקי של הרשת.
lt/pgt

ltpgt
מלבד 2.5 מיליון דולר שמושקעים בשלב זה בשיווק ופרסום, תעלה החברה קמפיין נוסף עם הפצת הקטלוג הבא בספטמבר, כך שעלויות ההחדרה של המותג בארץ יעברו ככל הנראה את 3 מיליון הדולר.
lt/pgt

ltpgt
שוודרון מוסיפה עוד כי בטווח של בין 3 ל-5 השנים הראשונות מקווים באיקיאה לתפוס נתח של 5% בשוק שמגלגל בארץ בין 4.5 ל-7 מיליארד דולר בשנה. כיום מחזיקות הרשתות הקמעוניות הגדולות ב-25% משוק מוצרי הבית והריהוט, ו-75% נוספים מוחזקים ע"י 3,000 סוחרים קמעונאים קטנים. נתוני הלמ"ס מראים כי משק בית ממוצע בארץ מוציא 3% מסך הוצאותיו על שוק זה.

הזיכיון להפעלת חנות איקיאה בישראל נמצא בידי חברת הריבוע הכחול רהיטים, הנמצאת בבעלות האגודה הצרכנית השיתופית קו-אופ הריבוע הכחול 1082551-MRQ. אגודת הקו-אופ היא בעלת השליטה ברשת הריבוע הכחול וברשת המשביר לצרכן.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully