וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מקורות עמוס אפשטיין פורש לאחר תשע שנים בתפקיד

עמירם כהן

27.10.2003 / 8:43

בכירים בחברה: החלטת אפשטיין נובעת מעימות עם שר התשתיות פריצקי; דירקטוריון מקורות קיבל את התפטרותו של אפשטיין ובחר ועדה בת 5 חברים לאיתור מנכ"ל לחברה



מנכ"ל מקורות, עמוס אפשטיין, הודיע אתמול לחברי הדירקטריון על החלטתו לסיים את תפקידו. אפשטיין יפרוש בראשית 2004 לאחר שכיהן תשע שנים בתפקיד. בכירים בחברה העריכו כי החלטת אפשטיין לפרוש נובעת מעימות חזיתי עם שר התשתיות יוסף פריצקי, שאליו נקלע יחד עם היו"ר הקודם אורי שגיא. לפי אותם בכירים, החליט אפשטיין כי העימות עם פריצקי פוגע בתפקוד החברה ועל כן עליו לסיים את תפקידו.



לפני כמה חודשים הודיע שר התשתיות כי בכוונתו להביא לאלתר לסיום תפקידו של אפשטיין וכי גם אינו מתכוון להאריך את כהונת היו"ר הקודם אורי שגיא. זאת לדבריו, לאחר שנוכח כי לא קידמו את השינוי המבני במקורות שעליו החליטה הממשלה.



דירקטוריון מקורות בהנהגת שגיא דחה את הודעת פריצקי והתייצב פה אחד לימין היו"ר והמנכ"ל. באחרונה מינה פריצקי חברים חדשים בדירקטוריון ולהערכת הבכירים החליט אפשטיין כי עדיף לפרוש מרצונו לפני שיהיה לשר רוב להחלפתו.



אפשטיין ושגיא פעלו בשש השנים האחרונות מול ועד עובדים חזק, ליישום מהלך לייעול החברה, צמצום תקנים, איחוד יחידות, ביצוע ומסירת עבודות לשוק הפרטי. בשנתיים האחרונות פעלו אפשטיין ושגיא לביצוע שינוי מבני בחברה שעליו החליטה הממשלה, שמטרתו ליצור את התשתית להפרטת חלקים ממקורות בעתיד.



דירקטוריון מקורות קיבל את התפטרותו של אפשטיין ובחר ועדה בת 5 חברים לאיתור מנכ"ל לחברה. נציג רשות החברות הממשלתיות, היועץ המשפטי של החברה ומבקר הפנים יבקרו את פעולת ועדת האיתור.



אפשטיין אמר אתמול כי מיד משנכנס היו"ר החדש לתפקידו הוא הודיע לו כי בכוונתו לסיים את תפקידו. ואולם לדבריו, הוא נענה לבקשת היו"ר לדחות את הפרישה עד תחילת 2004. אפשטיין סירב לנמק את החלטתו לפרוש מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully