וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת החוקה: בן שלוש מגן על חברות הביטוח על חשבון פרטיות האזרח

צבי זרחיה

27.10.2003 / 9:28

המפקח על הביטוח נוטה להגן יותר על חברות הביטוח מאשר על המבוטחים - כך אמר ח"כ מיכאל איתן. "הממשלה לא פעם רומסת את זכויות האזרח, ותפקידו של המחוקק הוא להגביל את הממשלה"



המפקח על הביטוח באוצר נוטה להגן יותר על חברות הביטוח מאשר על המבוטחים - כך אמר אתמול יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד), בדיון שקיימה אתמול הוועדה בתקנות שנועדו להקמת מאגרי מידע בענף ביטוח רכב חובה. לדבריו, המפקח על הביטוח עשוי להעדיף חשיפת מידע על המבוטחים גם אם הדבר יפגע בפרטיותם, אם לפי שיקול דעתו יסייע הדבר לשמירת היציבות של חברות הביטוח.



איתן הדגיש כי "כל מי שיושב בתפקיד הממונה על הביטוח שוקל את מניעת קריסת ענף הביטוח מול חשיפת מידע נוסף על האזרח". לדבריו, "השיקול של המפקח נוטה לכיוון החמרה במסירת המידע לצורך שמירה על היציבות בענף הביטוח". הוא הוסיף כי "הממשלה לא פעם רומסת את זכויות האזרח, ותפקידו של המחוקק הוא להגביל את הממשלה".



המפקח על הביטוח באוצר, איל בן שלוש, דחה את דבריו של איתן ואמר: "מה שעומד לנגד עינינו הוא טובת המבוטחים. בתקנות המוצעות אנו שומרים על האינטרס של המבוטחים. כל זכות הקיום של המפקח על הביטוח היא פעילותו למען המבוטחים".



איתן דחה לשבוע הבא את ההצבעה בוועדה על קובץ תקנות שהגיש שר האוצר, בנימין נתניהו, להקמת מאגרי מידע בענף ביטוח רכב חובה. בתום הדיון שקיימה הוועדה בתקנות אמר איתן כי הוא מבקש לבחון פעם נוספת כמה מהסעיפים, מאחר ש"הקול של זכויות האזרח לא נשמע בתקנות".



התקנות קובעות הוראות להקמה וניהול של מאגר מידע להערכת עלות הסיכונים בענף ביטוח רכב מנועי ושל מאגר נוסף שישמש לאיתור מקרי הונאה או מרמה בענף. איתן הביע מורת רוח על כך שלא נקבע מכרז לבחירת המפעיל של מאגר ההונאות. בן שלוש אמר בתגובה כי למפעילי המאגר להערכת עלות הסיכונים בענף ניתנה אופציה להפעיל גם את מאגר ההונאות. לדבריו, הדבר אינו תלוי במפקח על הביטוח אלא מצוי בשליטת חברות הביטוח.



התקנות מפרטות כי מאגרי המידע יוקמו וינוהלו בידי מפעיל שיוסמך על ידי המפקח על הביטוח. המבוטח או משתמש ברכב ימסרו לחברת הביטוח, לפי דרישתה, פרטים הנוגעים לרכב המבוטח, לרבות סוגו, מספר הרישוי, היצרן, נפח המנוע, שנת הייצור, המשקל ועוד.



כמו כן ימסור המבוטח לחברת הביטוח פרטים הנוגעים למשתמשים בכלי הרכב המבוטח: תעודת זהות, מין, גיל, כתובת, ותק בנהיגה, מספר תביעות ביטוח חובה בעבר, שלילות רישיון נהיגה ועוד. התקנות אוסרות על גילוי מידע שהגיע מהמאגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully