וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעות תושבי חוץ בבורסה הסתכמו בספטמבר בסכום אפסי

אמיר טייג

27.10.2003 / 10:07

הזרים רכשו 345 מיליון דולר ומימשו אג"חים ממשלתיים - כך נמסר ממחלקת המט"ח של בנק ישראל. ישראלים נטלו בספטמבר אשראי דולרי של 570 מיליון דולר - גידול חודשי של פי 2.5

הזרים ממשיכים להקטין את חשיפתם לשקל. בחודש ספטמבר המירו תושבי חוץ 345 מיליון דולר משקלים חזרה לדולרים, כך מוסר היום בנק ישראל. כ-72% מרכישות אלו נעשו באמצעות עסקות עתידיות. מבנק ישראל נמסר כי מרבית הרכישות התרכזו בשבוע הראשון והשלישי של ספטמבר והפעילות התרכזה במספר מצומצם של משתתפים שרובם פעלו באותו כיוון.

התפתחות נוספת שמדווח עליה היום בנק ישראל קשורה לפעילים המקומיים. בספטמבר נרשם גידול ניכר בנטילות נטו של אשראי דולרי ממערכת הבנקאות המקומית. גופים מקומיים נטלו במהלך ספטמבר כ-570 מיליון דולר באשראי דולרי, כאשר כמחציתו נלקח על ידי 10 לווים גדולים. בהשוואה לחודש אוגוסט נרשם גידול של פי 2.5.

במקביל ישראלים משכו מפקדונות נקובי מט"ח בארץ כ-350 מיליון דולר. הפעילות נטו במט"ח של תושבי ישראל בחודש ספטמבר הסתכמה במכירות נטו של כ-340 מיליון דולר, מגמה הפוכה למגמה שנרשמה בקרב הזרים. בנק ישראל מוסר כי המכירות נטו בארץ קוזזו בחלקן ע"י השקעות בני"ע זרים בעיקר של קרנות נאמנות ומשקיעים מוסדיים על רקע פקיעת הגלבועים והצורך של גופים אלו לרכוש נכסיי מט"ח תחליפיים לגלבועים.

לגבי תנועות הזרים בבורסה עולה מהדו"ח של בנק ישראל כי השקעות תושבי חוץ בני"ע ישראליים הסתכמו בספטמבר בסכום אפסי. בהשקעות נטו של תושבי חוץ בבורסה בת"א נמשכו גם החודש המימושים נטו באג"ח ממשלתיות. מאז חודש יולי - אז עמדה יתרת ההשקעה באג"ח ממשלתיות על כ-600 מיליון דולר - מומשו נטו אג"ח בסך של כ-130 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully