וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מנהלים לשעבר בברטלסמן תובעים מתאגיד המדיה 3 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

27.10.2003 / 10:16

ע"פ דיווח של "וול סטריט ג'ורנל"; טוענים כי החברה הבטיחה להם נתח באחזקותיה בחברת AOL-אירופה; בשנת 2000 מכרה ברטלסמן את חלקה במיזם המשותף בחברה ל-AOL



שני מנהלים לשעבר בברטלסמן תובעים מן החברה 3 מיליארד דולר בטענה שענקית המדיה הגרמנית הבטיחה להם נתח באחזקותיה בחברת AOL-אירופה, כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל".



שני המנהלים לשעבר, יאן הנריק בוטנר ואנדריאס פון בלוטניץ, סייעו בהקמת AOL-אירופה כמיזם משותף בין חברת האינטרנט האמריקאית אמריקה אונליין וברטלסמן ב-1995. לטענתם, מנהל חטיבת המולטימדיה והפיתוח התאגידי בחברה הבטיח להם בתמורה חבילת מניות בחברה.



בראשית שנת 2000 מכרה ברטלסמן את חלקה במיזם המשותף ל-AOL בתמורה ל-6.75 מיליארד דולר. כספי העסקה סייעו לברטלסמן להתמודד עם קריסת בועת האינטרנט וההאטה הכלכלית שהסבו פגיעה חמורה לעסקיה.



ב-2001 הגישו, לדברי העיתון, שני המנהלים תביעה בבית המשפט העליון של מדינת קליפורניה תביעה כנגד ברלטסלמן ומנהל החטיבה, תומס מידלהוף, שקודם למשרת המנכ"ל, באשמת הונאה והפרת חוזה. שתי התביעות מתנהלות כעת במערכת המשפט של קליפורניה.



ברטלסמן מכחישה בתוקף את ההאשמות וטוענת להגנתה שהמתלוננים מתבססים על תרגום לקוי של חוזיהם מן השפה הגרמנית. לטענתה, אין בידיהם כל עדים או מסמכים כתובים המוכיחים כי הובטחה להם חבילת מניות בחברה.



כנגד ברטלסמן תלויים בימים אלה מספר תביעות נוספות בארה"ב. החברה מואשמת כי סייעה כביכול להפרת זכויות יוצרים בידי נאפסטר, באמצעות הזרמת סיוע כספי לשירות החלפת הקבצים האינטרנטי הנכחד. במשפט נוסף, שייפתח השבוע, מאשימות חטיבת כתבי העת של החברה, גרונר+יאר וכוכבת הטלוויזיה רוזי א'ודונל זו את זו בהפרת חוזה בנוגע להסכם שיתוף פעולה שבוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully