וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום לבזק: לבטל ההנחיה המתירה לאנשי בזק להעביר מידע על לקוחות החברה לחברות הבנות

אמיר הלמר

27.10.2003 / 11:48

הממונה על ההגבלים הורה לבזק ליידע את העובדים שהעברת מידע בדבר פרטי לקוח וצרכיו אל חברה בת אסורה בתכלית; שטרום: הפצתו של מידע בידי בעל מונופולין לחברה בת שלו יוצרת עיוות תחרותי



הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, דרש מבזק לבטל את הנחיית החברה המתירה העברת מידע מבזק לחברות הבת שלה על צורכי הלקוחות. המדובר בהנחיה שבזק גיבשה, ולפיה מותר יהיה לאנשי החברה להעביר מידע על צרכים של לקוחות בתחומי עיסוקן של החברות הבנות של בזק - לאותן חברות בנות, מבלי שהמתחרים של החברות הבנות יידעו על כך.



עוד דרש הממונה כי בזק תנחה את נציגיה שהעברת מידע בדבר פרטי לקוח וצרכיו אל חברה בת היא אסורה בתכלית, בין שהיא נעשית במכוון ובין בדרך של "זליגה".

בעת האחרונה הגיעו לידי רשות ההגבלים העסקיים פניות מגורמים שונים, בהן עלו טענות בדבר שיתוף פעולה בין חברת בזק לחברות הבת שלה, הכולל, בין היתר, העברת מידע הנוגע ללקוחות בזק במטרה לקדם אספקת שירותים של חברות בת ללקוח.



בדיקת רשות ההגבלים העסקיים העלתה כי בהתאם לנוהל עבודה פנימי הקובע מתכונת לפעילות בין בזק לחברות הבנות של בזק, בכל מקום בו נודע לנציג של בזק על "צורך אפשרי של לקוח" שהתעורר בנוגע למוצר תקשורת שאינו בין השירותים שמספקת בזק, רשאי הוא להעביר מידע בדבר הצורך הנ"ל לאיש קשר מתאם בחברה בת של בזק.



הממונה קבע כי מידע רחב היקף אודות ביקושים בשוק המשיק יוצר יתרון תחרותי משמעותי בידי מקבלו, בוודאי כאשר מדובר במידע הנצבר בידי מונופול שהאזרח חייב להזדקק לשירותיו.



לפיכך קבע הממונה כי הפצתו של מידע המצוי בידי בעל מונופולין לחברה בת שלו, מבלי שמידע זה מועבר גם למתחרים, יוצרת עיוות תחרותי של ממש בשוקי התקשורת המשיקים. המדובר, בין היתר, במקרים של שינוי מגורים, כאשר אנשי בזק פוקדים את המגורים לצורך התקנת קווים.



לאור זאת הודיע הממונה לבזק כי יישום הנחיית החברה בכל הנוגע להעברת מידע שהצטבר בידי בזק מתוקף היותה בעלת מונופולין בשווקים מסוימים לחברה בת שלה, על מנת שזו תוכל לעשות שימוש במידע שהועבר אליה כרצונה, עשוי להביא לכדי ניצול לרעה של מעמד בזק כבעלת מונופולין. ניצול זה עשוי להפחית את התחרות בעסקים או לפגוע בציבור, שכן ביכולתה של פעולה זו להעניק ללקוחות או לספקים מסוימים יתרון בלתי הוגן מול המתחרים בהם.



בעבר הודיעה בזק למשרד התקשורת כי היא משעה את ההנחייה הפנימית, וכי זו לא יושמה אצלה. עם זאת, התגלעו חילוקי דעות בין בזק למשרד התקשורת בדבר החוקיות העקרונית של ההנחייה. לפיכך נדרש הממונה לסוגייה זו. הממונה הודיע לבזק כי טרם גיבוש נהלים היוצרים הפלייה לטובת חברות בנות שלה, היה עליה להיוועץ בסוגייה זו עם רשות ההגבלים העסקיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully