וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ליפמן: "הערכנו בסוף הרבעון השני שהדולר ימשיך לעלות"

ניצן כהן

27.10.2003 / 12:21

לכן, לדבריו "רוב התזרים שלנו מושקע במטבע האמריקאי". יצחק אנג'ל אופטימי ביחס לתוצאות החברה ברבעונים הקרובים: "ליפמן תעמוד בציפיות בעלי המניות שלה"


"השוק הטורקי חזר לרמות הרווחיות שידענו בעבר וכיום אנחנו מרוצים מההתפתחות של שוק זה עבורנו". כך אומר מנכ"ל ליפמן, יצחק אנג'ל, ל-TheMarker עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה, שהפתיעו לטובה את המשקיעים. אנג'ל מציין כי "המכירות שלנו בטורקיה ברבעון השלישי היו דומות למכירות ברבעון השני. חלקנו בשוק הטורקי לא גדל אבל גם לא קטן".

ליפמן פירסמה הבוקר את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2003. אחרי שסבלה מחולשה ברבעון הקודם, עקב התגברות התחרות בשוק הטורקי, החדירה לאזור דרום אמריקה והייסוף בשקל, היא שבה להציג את הצמיחה שאפיינה אותה בשנים האחרונות.

החברה, שרווחיה צנחו ברבעון השני בכ-60% לרמה של כ-11 מיליון שקל, מציגה ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 38.7 מיליון שקל, המשקף צמיחה של כ-28.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2002. בשורת ההכנסות מדווחת החברה על צמיחה של כ-28%, לרמה של כ-141.9 מיליון שקל.

התוצאות של ליפמן הושפעו בשני הרבעונים האחרונים בצורה דרמטית מהתנודות בשער הדולר. ברבעון השני של השנה רשמה החברה הוצאות מימון של 9.7 מיליון שקל, עקב הייסוף בשער החליפין של הדולר. ברבעון השלישי של השנה התהפכה התמונה, והחברה נהנתה מהכנסות מימון של 9.2 מיליון שקל, הפעם בעיקר בשל היחלשות השקל מול הדולר.

אנג'ל מתייחס להשפעה החריגה של תנודות המטבע, ואומר כי החברה האמינה בסוף הרבעון השני שהדולר ימשיך להתחזק, ולכן מחזיקה היום מרבית מכספי תזרים המזומנים שלה בדולרים, בעוד בתקופות קודמות החזיקה בדולרים רק מחצית מכספי תזרים המזומנים. "נושא החשיפה לשער החליפין של הדולר נשקל רבות, אבל ההנחה היא שהדולר ימשיך לעלות ולכן כיום רוב התזרים שלנו מושקע בו. ההחלטה הזאת יכולה גם להשתנות אם ההערכות לגבי התפתחות המטבע יהיו שונות".

ליפמן, שסבלה כאמור ברבעון השני של השנה מהתחרות העזה בשוק הטורקי, צופה כי המצב במדינה זו ישתפר, ולכן החלה בתקופה האחרונה לאחד את תוצאות חברת ליפמן טורקיה בדו"חותיה באיחוד מלא.

אנג'ל מציין כי כיום מחזיקה ליפמן ב-45% מסך השוק של מערכות הסליקה האלקטרוניות בטורקיה. חלקה בסך ההתקנות החדשות אף גבוה יותר, ומגיע לרמה של כ-60%. אנג'ל מעריך שרמת הפעילות הגבוהה של ליפמן בשוק הטורקי תימשך גם ברבעון הרביעי של השנה ואף עמוק לתוך שנת 2004.

ליפמן פועלת להרחיב את פעילותה בטורקיה גם לתחומים נוספים. החברה פועלת לפתח את העסקים בעלי תזרים מזומנים מתמשך. "כיום אנחנו עוסקים בבניית עסקים בעלי מחזוריות גבוהה. אנחנו מפעילים מועדוני לקוחות בתחנות דלק ובמרכזי קניות. הפעילות הזאת דומה לפעילות שיש כאן בתחום תחנות הדלק - מעין כרטיסי אשראי שמיועדים למילוי דלק".

אנג'ל ציין שפעילות זו של מועדוני הלקוחות בטורקיה כבר רווחית וכי הוא צופה בה עלייה הדרגתית. "העלייה בפעילות זו באחוזים היא דרמטית, אבל כיוון שמדובר בפעילות די חדשה שלנו ההשפעה שלה על החברה ברבעונים הקרובים תהיה מינורית".

גם בשוק בדרום אמריקה סבלה החברה ברבעונים האחרונים מעלייה חדה בתחרות, תחרות שחייבה אותה לשחוק מחירי מכירה ולהגביר את מאמצי השיווק. כל אלה הביאו לפגיעה בתוצאות של ליפמן ברבעון השני של השנה. "התחרות בדרום אמריקה ממשיכה להיות קשה. בברזיל נגסנו בנתח שוק משמעותי ברבעונים האחרונים. רמות הרווחיות בשוק הדרום אמריקאי הן נמוכות, בעיקר על בסיס מחירי מכירה לעומת רמות המכסים הגבוהות שם".

אנג'ל הוסיף שכבר ברבעונים הקרובים תפעל החברה לצמצום העלויות הגבוהות בדרום אמריקה. אחת החלופות שנשקלת היא להעביר חלק מהפעילות בדרום אמריקה לייצור מקומי, וזאת, כאמור, כדי להוזיל את המכסים הגבוהים, ששוחקים באופן משמעותי את רווחיות החברה שם.

דו"חות הרבעון השלישי של השנה מצביעים על עלייה מהותית בסעיף הלקוחות של החברה שהסתכם ב-93.6 מיליון שקל, לעומת 63 מיליון ברבעון השני של השנה. אנג'ל מסביר שעלייה זו נעוצה בשני גורמים. הלקוחות של החברה בשוק הספרדי משלמים בשוטף פלוס 60, כשבמקביל גם תנאי התשלום לשוק הדרום אמריקאי נוחים. יחד עם זאת, מדגיש אנג'ל שעד היום הועברה לחברה למעלה ממחצית העלייה בסעיף הלקוחות, כלומר לקוחות של החברה צמצמו את היקף החובות שלהם בכ-15 מיליון שקל, שהועברו במזומן לליפמן.

לגבי ההנפקה בוול סטריט, אומר אנג'ל שהנפקה זו לא ירדה מסדר היום של החברה, בעיקר כשהיום מתעוררים השווקים בארה"ב: "כרגע אנחנו בוחנים נושא זה, בעקבות ההתעוררות של השווקים הפיננסיים. זוהי בחינה שלדעתי עוברת כמעט על כל חברה ציבורית בישראל - זה נמצא באג'נדה שלנו אבל כרגע אין התפתחויות משמעותיות".

ליפמן נמנעה, גם ברבעון השלישי, מביצוע הכרה ברווח שנוצר מעליית ערך השקעתה בוויזקום. אם היתה ליפמן מכירה ברווח זה, היו מתווספים מיליון שקל לרווחיה. אנג'ל מעריך שלקראת סוף הרבעון הרביעי של השנה תבצע החברה הערכה נוספת לגבי עליית ערך ההשקעה בוויזקום, וככל הנראה תבצע אז את השינוי בספריה.

אנג'ל אופטימי ביחס לתוצאות החברה ברבעונים הקרובים, ומעריך כי תעמוד בציפיות בעלי המניות שלה. לגבי מדיניות הדיווידנדים של החברה, הוא מוסיף שבמסגרת ההסכם בין בעלי המניות בחברה, בשלוש השנים הקרובות החברה תחלק דיווידנד של 4.5 מיליון דולר בכל שנה. "ליפמן דבקה בהסכם הדיווידנדים וגם בשנה הבאה תחלק כ-4.5 מיליון דולר לבעלי המניות". אנג'ל מדגיש שהדיווידנדים מחושבים מהרווח אחרי ניכוי מס, וזאת כדי לעמוד בתנאי המפעל המאושר שניתן לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully