וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקרן המטבע: יש צורך בתיקון נוסף בשער הדולר כדי לצמצם את הגירעון התופח בחשבון השוטף של ארה"ב

רויטרס

27.10.2003 / 12:41

ג'ונתן אוסטרי, סגן מנהל חטיבת המחקר הכלכלי של הקרן: חרף הפיחות בדולר בשבועות האחרונים צפוי הגירעון השוטף של ארה"ב להסתכם ב-4% מהתמ"ג ב-2008



יש צורך ב"התאמה" נוספת של שער הדולר על מנת לצמצם את הגירעון התופח בחשבון השוטף של ארה"ב. כך אמר היום אנליסט בכיר של קרן המטבע הבינלאומית.



ג'ונתן אוסטרי, סגן מנהל חטיבת המחקר הכלכלית של הקרן, אמר שחרף הפיחות בשער הדולר בשבועות האחרונים, ממשיכה ה-IMF לצפות שהגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב יסתכם ב-4% מן התמ"ג ב-2008.



"זה נמוך רק במעט מ-5% הצפויים השנה, ויוביל לגידול מתמשך ובלתי ניתן לתמיכה בחוב החיצוני הנקי של ארה"ב", אמר אוסטרי בפני ועידת משקיעים ביוהנסבורג.



"מובן שיהיה צורך בהתאמה נוספת של שער הדולר, והשאלה היחידה היא כיצד היא תושג". הדולר צנח מאז 20 בספטמבר בעקבות קריאת כנס מדינות ה-G7 להגמשת שערי החליפין, והגיע החודש לשפל של 3 שנים מול הין. הוא מצוי במרחק של שני סנט בלבד משפל של כל הזמנים מול היורו.



החשבון השוטף, המשמש כאמת מידה חשובה לחוסן הכלכלי, כולל בתוכו את מאזן הסחר, מאזן התשלומים והתקבולים על שירותים כספנות, בנקאות ותיירות, והעברות כספים של אזרחים העובדים במדינות חוץ.



אוסטרי אמר עוד שהתלות המתמשכת של כלכלת העולם במשק האמריקאי מהווה את אחד ממקורות הסכנה לתחזית הצמיחה המשופרת שפירסמה הקרן לכלכלת העולם. ה-IMF צופה שזו תצמח ב-2003 ב-3.2%, ותחיש את התקדמותה ל-4.1% ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully