וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנדל"ן בבריטניה עלו באוקטובר ב-0.4% חרף החשש הגובר מהעלאת ריבית קרובה

רן דוידוב

27.10.2003 / 13:24

הנתונים מאשרים את ההערכות כי שוק הדיור מתאושש לאחר תקופת קיפאון יחסית; כלכלנים בסיטי מעריכים כי ב-18 החודשים הקרובים יועלה שער הריבית בבריטניה בכ-1.5%



מחירי הבתים באנגליה ו-ווילס עלו באוקטובר ב-0.4% חרף החשש הגובר מהעלאת שער הריבית, כך עולה מסקר חדש שערך אתר הנדל"ן המקוון הומטראק.



הומטראק אמר שנתוני הסקר מאשרים את ההערכות ששוק הדיור מתאושש לאחר תקופת קיפאון יחסית. לדבריו, מספר אינדיקטורים מגלים שהשוק צובר תאוצה לקראת עונת חג המולד.



"שוק הדיור עומד לרשום גבהים חדשים", אמר ג'ון ריגלוורת, כלכלן הומטראק. "לציפיות להעלאת ריבית יש השפעה שלילית שולית ביותר על הביקוש לדיור ומספר העסקות ממשיך לגדול בכל רחבי המדינה".



כלכלנים בסיטי של לונדון מעריכים כעת כי ריבית הבסיס של הבנק המרכזי הבריטי תגיע עד 2005 לכ-5.5%, משער נוכחי של 3.5%. ע"פ הערכות אלו, צפויה הכרזה על העלאת ריבית ראשונה כבר בחודש הקרוב, בפגישת המועצה המוניטרית של הבנק ב-6 בנובמבר.



הצמיחה המהירה יחסית, נתוני אבטלה שפירים במיוחד - 3.1% לעומת 8.9% בגוש היורו, נכון ליוני 2003, והעלייה במחירי הנדל"ן, עוררו חששות לעלייה באינפלציה. בהתאם לכך עלו ציפיות הריבית בקרב כלכלנים בסיטי.



אולם ריגלוורת טוען כי "בהנחה שהעלאות הריבית יהיו מתונות - ולא יעלו על 1% - ימשיך שוק הדיור הבריטי להפגין חוסן".



מחירי הנדל"ן בבריטניה זינקו ב-2002 בקצב מהיר מ-20% והעלו את החשש מפני היווצרות בועת מחירי הדיור שקריסתה עלולה להוביל את המשק הבריטי לדפלציה. בחודשים האחרונים ניכרה הצטננות מסוימת בשוק, אולם זו כאמור מתחילה כעת להיעלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully