וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט העניקה לג'נרל מוטורס ארכה של שנה למימוש חובת רכישתה של פיאט אוטו

רויטרס

27.10.2003 / 13:31

ג'נרל מוטורס איימה לתבוע את פיאט כדי לשלול את אופציית המכר בשל הפרה לכאורה של החוזה ביניהן



ג'נרל מוטורס ופיאט הודיעו ביום ראשון על דחייה בשנה של האופציה המחייבת את ג'נרל מוטורס לרכוש את חטיבת המכוניות המפסידה של פיאט. במקביל ינסו שתי החברות להסדיר את הסכסוך בנוגע לתקפות ההסכם.



מנהלים בכירים בפיאט טענו פעמים רבות כי אין בכוונתם למכור את פיאט אוטו אך אופציית המכר הינה חיונית לצורך דירוג החוב והשווי של פיאט. מנגד, עבור ג'נרל מוטורס מהווה אופציית המכר כאב ראש, שכן חטיבתה האירופית של GM טרם הגיעה לרווחיות.



בהודעה מטעם החברות נאמר כי ג'נרל מוטורס טוענת שהאופציה אינה תקפה, לאור צעדים שנקטה פיאט להצלת חטיבת המכוניות, כמו מכירת זרוע האשראי לצרכנים שלה, פידיס, והגדלת ההון של פיאט אוטו הולדינג, ובכך דיללה את החזקותיה של ג'נרל מוטורס בחברה מ-20% ל-10%. עפ"י דוברת ג'נרל מוטורס, טוני סימונטי, אין בדחיית האופציה בשנה ויתור על פיתרון משפטי. "אנו מאמינים כי הם הפרו את ההסכם המקורי", אמרה.

פיאט מצידה טוענת כי צעדיה "ראויים לחלוטין" ואינם מפירים את ההסכם המקורי משנת 2000, בו קנתה ג'נרל מוטורס 20% מפיאט אוטו עבור 2.4 מיליארד דולר במניות, והשתיים הקימו מיזמים משותפים.



עפ"י ההסכם התחייבה ג'נרל מוטורס לקנות את יתר מניות פיאט אוטו החל מינואר 2004, במידה שפיאט תחליט למכור את חלקה בחברה.



ההסכם מיום ראשון דוחה את האופציה לקנייה בשנה, לתקופה שבין 24 בינואר 2005 ו-24 ביולי 2010.
בנוסף הסכימו החברות שלא לפתוח בהליכים משפטיים בנוגע להסכם המקורי, לפני ה-15 בדצמבר 2004.



מאז שקנתה ג'נרל מוטורס את חלקה בפיאט אוטו, ירדו מכירות האחרונה ודרדרו אותה להפסדים. הפסדים אלו הכריחו את פיאט לנקוט בצעדים של מכירת נכסים רווחיים וגיוס כספים, לצורך הצלת פאר התעשייה האיטלקית לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully