וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני ההאטה: הכנסות המדינה ממסים הסתכמו בפברואר ב-11.9 מיליארד שקל - ירידה ריאלית של 0.2%

5.3.2001 / 13:34

חלק מהירידה מוסבר בדחיית החזרי מע"מ מחודש ינואר בגלל השביתה במגזר הציבורי; ירידה חדה של 59% נרשמה בגביית מסי המקרקעין

ליאור כגן
ltpgt
ההאטה במשק מתחילה לתת את אותותיה גם בהיקף גביית המסים. בחודש פברואר הסתכמו הכנסות המדינה ממסים בכ-11.9 מיליארד שקל, ירידה ריאלית של 0.2% לעומת החודש המקביל, כך עולה מנתוני משרד האוצר. בסיכום החודשיים הראשונים של השנה נרשמה עלייה ריאלית של 5.4% בגביית המסים, בהשוואה לתקופה המקבילה.
lt/pgt

ltpgt
במשרד האוצר מסבירים כי הירידה בגביית המסים בחודש פברואר נובעת מהחזרי מע"מ גבוהים בחודש זה שהסתכמו בכ-500 מיליון שקל, עקב דחיית החזרי מע"מ מחודש ינואר (בגלל השביתה במגזר הציבורי). במשרד האוצר מציינים כי בניכוי השפעת גורם זה, היתה נרשמת עלייה ריאלית של כ-4% בגביית המסים בחודש פברואר.
lt/pgt

ltpgt
ירידה חדה במיוחד נרשמה בגביית מסי המקרקעין, בהשפעת הפעילות המועטה בשוק הנדל"ן. מהנתונים עולה כי בחודש פברואר נרשמה ירידה של 59% בגבייה, ובחודשים ינואר-פברואר נרשמה ירידה של 44% (בהשוואה לתקופות מקבילות). באוצר מסבירים כי הירידה בגביית מסי המקרקעין מושפעת גם מהאצה זמנית בפעילות בסוף שנת 1999 כתוצאה משינויי חקיקה בתחום, פעילות שהתבטאה ברמה גבוהה של גבייה בתחילת שנת 2000.
lt/pgt

ltpgt
באגף המכס והמע"מ נרשמה ירידה ריאלית של 7.8% ל-4 מיליארד שקל בגביית המסים בחודש פברואר, לעומת החודש המקביל. באוצר מציינים כי ללא השפעת עיתוי החזרי המע"מ, שיעור גביית המסים של אגף זה היה עולה ב-3.7% בחודש פברואר, לעומת החודש המקביל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully