וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ג'קדה: הבעיה שלנו ברבעון לא היתה בתוצאות אלא בתחזיות

גתית פנקס

27.10.2003 / 14:43

הפסד של 560 אלף דולר ברבעון השלישי. הולנדר: "אנחנו מצפים ברבעון הבא להמשך גידול ויש סיכוי לאיזון"

הפתעות גדולות לא נמצאו היום בדו"חות של חברת ג'קדה הישראלית, לאור העובדה שבסיום הרבעון השלישי, באוקטובר, היא כבר סיפקה מספרים מוקדמים שהיוו אזהרת רווח והכנסות. "הבעיה שלנו ברבעון השלישי לא היתה בתוצאות כמו בתחזיות המוקדמות שסיפקנו", אומר גידי הולנדר, מנכ"ל החברה, "בפועל, גדלנו בכל הפרמטרים והצגנו רבעון שלישי ברציפות של צמיחה בשורה העליונה וצמצום ההפסדים. הבעיה היתה שהתחזית שלנו מסיום הרבעון השני היתה סופר אופטימית שכן היא קיווינו ששני פרויקטים גדולים של שירות באירופה יתחילו כבר ביולי. ואולם, בסופו של דבר הם קרו בספטמבר והיתה לכך השפעה דרמטית עלינו", הוא מסביר.

וכך, החברה הציגה ברבעון השלישי רבעון נוסף של הפסדים עם נקודה שחורה: שריפת מזומנים. הכנסות החברה, המתמחה באינטגרציה של יישומים מסורתיים ופתיחתם לסביבת Web למשתמשים כלל ארגוניים, היו ברבעון 5.3 מיליון דולר - בדיוק באמצע הטווח המוקדם באזהרה מתחילת החודש שהיה להכנסות של 5.2.-5.4 מיליון דולר. תוצאה זו מעידה על צמיחה של 2.7% מהרבעון השני והיא מאכזבת לעומת התחזיות המקוריות שהיו לעלייה של 10%-12% בהכנסות.

הכנסות החברה מרישוי תוכנה היו כ-2.3 מיליון דולר - צמיחה של 9.7% מהרבעון השני - מעט נמוך מהציפיות שהיו לצמיחה של יותר מ-10%. ההכנסות מרישוי תוכנה היו 43.5% מהמכירות הכוללות, אלה משירותים הסתכמו ב-20.7% וההכנסות מתחזוקה היוו 35.8%. לדבריו, הנקודה החזקה ברבעון היתה הגידול בהכנסות מרשיונות תוכנה בצפון אמריקה.

"השוק נראה טוב ואנחנו מצפים לעוד רבעון של גידול ברבעון הבא, אולם אנחנו זהירים יותר ומעדיפים שלא לתת תחזיות שאיתן אנחנו עשויים לפגוע בעצמנו", אומר הולנדר. "אני יכול לומר שהרבעון הרביעי הוא מסורתית חזק יותר אצלנו אבל לא נוכל לספק מספרים מדויקים".

הרווח הגולמי ברבעון השלישי היווה 79% מסך ההכנסות - ירידה מרמה של 82% ברבעון הקודם. ההוצאות התפעוליות של ג'קדה היו 4.9 מיליון דולר, בדומה לרבעון שעבר, וההפסד התפעולי היה 713 אלף דולר - שיפור של 60 אלף דולר מהרבעון השני של 2003.

לאחר הכנסות מימון של 155 אלף דולר החברה הציגה הפסד נקי של 558 אלף דולר (3 סנטים למניה) - גבוה מההפסד ברבעון שעבר שהיה 361 אלף דולר. יש לציין, כי החברה הודיעה בתחילת אוקטובר בעת אזהרת הרווח כי היא תדווח על הפסד נקי של 400-500 אלף דולר ובסופו של דבר הוא היה מעט גבוה יותר.

במקור, החברה ציפתה לאיזון ברבעון השלישי - תחזית שלא התגשמה. "יש סיכוי שברבעון הבא לא נשרוף מזומנים וכן סיכוי לאיזון בשורה התחתונה", אומר הולנדר, "אבל אנחנו לא יכולים לומר זאת בוודאות". לדבריו, ברמת הכנסות של 6 מיליון דולר החברה תוכל להתאזן.

את הרבעון השלישי סיימה ג'קדה עם 40.9 מיליון דולר בקופה לעומת 42.5 מיליון דולר בסיום הרבעון שעבר, כלומר - ירידה של 1.6 מיליון דולר. "אנחנו כמובן חושבים על העתיד", אומר הולנדר בהתייחסו לעתודות המזומן, "וכבר בעבר ביצענו מספר רכישות אולם בשלב זה אין משהו קונקרטי. למרות העליות במניה, היא עדיין אינה מטבע היום ואנחנו ממשיכים לחפש קניות פיננסיות טובות", הוא אומר. יש לציין כי כמות המזומן ירדה גם מעלייה במספר ימי האשראי ללקוחות מ-58 ברבעון השני ל-67 ברבעון השלישי.

במהלך הרבעון הודיעה ג'קדה על הסכם פיתוח ושיווק עם אורקל והיא מקווה לחתום על שותפויות מפתח אחרות כמו אלה שיש לה עם CA, פיפלסופט, סיבל ו-SeeBeyond.

שווי השוק של ג'קדה הוא 48 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק ובבורסת תל אביב, והולנדר מקווה כי באמצע השנה הבאה, כאשר החברה תחשוף קו מוצרים חדש, היא תהיה מעניינת יותר עבור אנליסטים ומוסדיים גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully