וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק ערבי ישראלי יפרוש מתפקידו בעקבות "התנהגות החורגת מנהלי הבנק"; יחליפו מנהל מרחב ה"סיטי" בלאומי

אמיר הלמר

27.10.2003 / 15:02

כך נודע ל-TheMarker; המנכ"ל, ברוך אוסי, היה בחודשיים האחרונים בחופשה עקב תלונה על הטרדה מצד סמנכ"לית האשראי בבנק; הסמנכ"לית, שהיתה אף היא בחופשה, תחזור לבנק בתפקיד אחר



ברוך אוסי, מנכ"ל בנק ערבי ישראלי מקבוצת בנק לאומי, יפרוש בחודשים הקרובים מתפקידו בבנק - כך נודע ל-TheMarker. אוסי יחל כבר בתקופה הקרובה את תהליך החפיפה עם מחליפו, בני בן שוהם, המשמש כיום כסמנכ"ל בבנק לאומי וכמנהל מרחב ה"סיטי" בבנק.



אוסי היה בחודשיים האחרונים בחופשה, וזאת על רקע תלונה שהוגשה כנגדו לגורמים המוסמכים בבנק לאומי ע"י סמנכ"לית האשראי בבנק, שטענה כי אוסי הטריד אותה והתנהג כלפיה בצורה בלתי הולמת בשלושה אירועים שונים.



תלונה דומה הגישה אותה עובדת כנגד עובדיה חסון, המשמש כיו"ר בנק ערבי ישראלי, ואשר בעבר שימש כמנהל הסניף המרכזי של הבנק בתל אביב וכמנכ"ל בנק ערבי ישראלי, ופרש לא מכבר לגמלאות. יש לציין כי תלונותיה של אותה עובדת הוגשו לאחר שאוסי החליט להעבירה מתפקידה הנוכחי.



תלונת העובדת נבדקה בחודשיים האחרונים על ידי הגורמים הממונים בבנק לאומי על הטרדות מיניות, בהם עו"ד מיקי תמיר, ותחת עינם הפקוחה של בכירים בלאומי. במקביל, פנו עובדים רבים של בנק ערבי ישראלי לאותם גורמים מטפלים, והביעו תמיכה באוסי וטענות קשות כנגד אותה עובדת.



בתום הבדיקה החליטו בבנק לאומי, כי למרות שלכאורה הדברים שיוחסו לאוסי אינם מהווים הטרדה, הרי שהתנהגותו חרגה מזו המצופה מבכירים בבנק, ולפיכך הוחלט לנקוט נגדו בצעדים משמעתיים. אחת ההשלכות של הפרשה היא פרישתו המוקדמת של אוסי מתפקיד מנכ"ל הבנק, לאחר שנתיים בלבד בהן מילא את התפקיד. אוסי (64) היה אמור לפרוש בסוף השנה הבאה.



את אוסי יחליף, כאמור, בני בן שוהם, שמילא בחודשיים האחרונים, בעת שהיה אוסי בחופשה, את תפקיד המנכ"ל. יש לציין כי העובדת, שאף היא היתה בחופשה במהלך הבדיקה, תוחזר לעבודה בבנק ערבי ישראלי בתפקיד שעדיין לא נקבע. כמו כן, הבדיקה בעניינו של יו"ר הבנק טרם הסתיימה.



מבנק לאומי נמסר כי האירועים בגינם הוגשו התלונות נבדקו במסגרות שיועדו לכך בבנק וכי הוסקו המסקנות הנדרשות.



בנק ערבי ישראלי נוסד ב-1960, במטרה לספק שירותים פיננסיים ולתת מענה לצרכים הייחודיים של המגזר הערבי. לבנק יש 24 סניפים, והוא סיים את 2002 עם רווח נקי של כ-62.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully