וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה הפחתת האגרה למפעילי טלפוניה נייחת מ-3 מיליון שקל למיליון שקל

ערן גבאי

27.10.2003 / 15:25

לטענת הוועדה, הפחתת האגרה תעודד תחרות מול בזק; גם סכום המקדמה יופחת ממיליון שקל ל-300 אלף שקל; התקנות נקבעו במסגרת דו"ח ועדת קרול



ועדת הכלכלה אישרה אגרה מופחתת למפעילים פנים ארציים (מפ"א) בתחום הטלפוניה מ-3 מיליון שקל למיליון שקל בלבד. בנוסף נקבע בתקנות שסכום המקדמה יופחת ממיליון שקל ל-300 אלף שקל.



בהוראת שעה אישרה הוועדה כי מי ששילם אגרת רישיון בסכום של 3 מיליון שקל רשאי לקבל החזר של 2 מיליון שקל. הוראת שעה זו נקבעה בהסכמה בין משרד התקשורת לחשב הכללי באוצר לטובת חברת אופק-העולם החדש, שקנתה לפני כשנתיים את הרישיון בכוונה להתחרות בחברת בזק, אך החזירה אותו למשרד התקשורת בלי שנעשה בו שימוש.



התקנות נקבעו במסגרת יישום מסקנות ועדת קרול, שהמליצה על דרכים לעודד את פתיחת שוק הטלפונים הנייחים לתחרות באמצעות הסרת חסמים. הפחתת האגרה של רישיון מפ"א היתה אחת ההמלצות בדו"ח.



נזכיר כי בתחילת ספטמבר פירסם משרד התקשורת את טיוטת התקנות לפתיחת התחרות בתחום התקשורת הנייחת. הטיוטה שפורסמה עוסקת בהליכים ובתנאים לקבלת רישיון כללי ייחודי למתן שירותי בזק פנים ארציים נייחים, לקראת פתיחת השוק בספטמבר 2004.



על פי הטיוטה יוכלו מפעילים חדשים להיכנס לפעילות בשוק בספטמבר 2004 ללא חובת אספקת שירות לכלל הציבור באזורי שירות. עוד נקבע, בהתאם להמלצות ועדת קרול, שלא יוענק רישיון כללי ייחודי לחברות הכבלים, לחברת בזק ולחברות הבנות בקבוצת בזק, אלא אם כן ישוכנע שר התקשורת שטובת התחרות מחייבת זאת. משמעות הדבר היא שהחברות הבנות של בזק - פלאפון ובזק בינלאומי - לא יוכלו לפעול בשוק השיחות הפנים ארציות.



כמו כן נקבע כי כל חברה שתבקש רישיון להפעלת שירותי שיחה פנים ארציים תצטרך להפקיד ערבות בסך 10 מיליון שקל והון עצמי של 25 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully