וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגל: הכנסות שיא של 15.3 מיליון דולר

גתית פנקס

27.10.2003 / 15:41

בחברה מקווים לרשום ברבעון הבא צמיחה ושיפור ברווחים. המנכ"ל: דומיניון וויירלס צפויה לתרום להכנסות מגל ברבעון הבא ובצורה משמעותית יותר ב-2004

על אף העובדה שרכישת חברת דומיניון וויירלס (DW) שביצעה מגל מערכות ברבעון השלישי של השנה הכבידה עליה בשורה התחתונה וטרם תרמה להכנסותיה, היא הצליחה לדווח היום על הכנסות שיא של 15.3 מיליון דולר ברבעון השלישי - עלייה של 62% מהכנסות הרבעון המקביל ושל 13% מהרבעון שעבר. "ההישג הגדול שלנו ברבעון הזה הוא הגידול המשמעותי במכירות, שנובע ממאמצי השיווק שעשינו", אומר יזהר דקל, מנכ"ל מגל, המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות אבטחה ממוחשבות, לאיתור וזיהוי חדירות לא מורשות. החברה מצפה להמשך הצמיחה ברבעון הרביעי.

שיעור הרווח הגולמי של מגל היה 41.6% ברבעון השלישי, ובחברה מסבירים כי הירידה היא גם לאור שירותים שניתנו לאחד מלקוחותיה הגדולים שאינו במסגרת הקו העסקי של החברה, כך שנכנס כסף לחברה ויצא ממנה מבלי שנהנתה מכך. ההוצאות התפעוליות ברבעון היו 5.6 מיליון דולר, לעומת 5 מיליון דולר ברבעון שעבר.

בחברה מסבירים כי הגידול בהוצאות המו"פ הוא לאור ההחלטה לזרז פיתוח שני מוצרים חדשים, שיושקו ברבעון הראשון של 2004, וכי הגידול בהוצאות המכירה והשיווק הוא בעיקר מרכישת חברת DW. החברה ייצרה הכנסות של 2-3 מיליון דולר בשנה ממכירות הטכנולוגיה שלה, המאפשרת העברת מסרים בתדרי רדיו (RF) לצורך איתור וגילוי אנשים במצוקה בבתי כלא ובמוסדות רגישים אחרים. "ברבעון הרביעי יהיו הכנסות מ-DW ובשנה הבאה הן יהיו משמעותיות יותר. בינתיים, היא לא תרמה להכנסות שלנו ברבעון הרביעי, אבל בעיקר גרמה להוצאות והשפיעה על הרווחים", אומר דקל.

וכך, ברבעון השלישי הציגה החברה רווח תפעולי של 796 אלף דולר לעומת רווח תפעולי גבוה יותר, של 1.4 מיליון דולר, ברבעון הקודם. הוצאות המימון הובילו את מגל להציג רווח נקי של 503 אלף דולר שהם 6 סנטים למניה ברבעון השלישי, וזאת לעומת רווח נקי של 840 אלף דולר ברבעון שעבר. דקל מקווה לשיפור הרווחים ברבעון הבא.

לדבריו, הפרויקט הגדול של החברה בקו התפר עם משרד הביטחון ממשיך לעבוד לפי התוכניות. השלב הראשון הסתיים באוגוסט. מהפרויקט הנוסף תראה מגל הכנסות גם בשנה הבאה.

פרויקט גדול נוסף של החברה הוא ברומניה, למיגון שדה התעופה בבוקרשט, ואף הוא מתקדם, לדברי דקל, לפי התוכניות, קרי: הכנסות של פחות מ-50% ממנו השנה ויותר מ-50% בשנה הבאה. "אנחנו עובדים על פרויקטים כוללים נוספים, ואני מקווה שיהיו לנו בשורות בכיוון, אולם אני לא רוצה להתחייב", הוא מוסיף. ההכנסות של מגל מאז תחילת השנה היו 41.7 מיליון דולר, כמעט כמו הכנסות שנת 2002 כולה.

למגל יש כיום בקופה 15 מיליון דולר, כולל פקדונות לטווח רחוק, ותזרים המזומנים שלה היה חיובי, לאור העובדה שמשרד הביטחון שילם לחברה את חובותיו, בגובה אותו היא אינה מסגירה.

החברה הבת של מגל, Smart, המתמחה באספקת שירותי אבטחה באמצעות מערכות וידיאו, עדיין לא הגיעה לאיזון התפעולי המיוחל והיא ממשיכה להעיב על השורה התחתונה בכ-1.6 מיליון דולר לשנה. לדברי דקל, בחודשים הראשונים של 2004 יוכל להגיע האיזון ואולי אף בסוף השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully