וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג הבנקים הגדול בהיסטוריה של ארה"ב: בנק אוף אמריקה רוכש את פליט בוסטון ב-47 מיליארד דולר

דפנה מאור

27.10.2003 / 13:41

המחיר כולל פרמיה של 40% על מחיר הסגירה של פליט; שווי הנכסים הכולל של השניים הוא 850 מיליארד דולר; הבנק שייווצר יהיה השני בגודלו בארה"ב



עסקת ענק בעולם הבנקאות האמריקאי: בנק אוף אמריקה (סימול BAC) הכריז על רכישת מתחרהו פליט בוסטון פייננשל (סימול FBF) תמורת 47 מיליארד דולר במניות. המחיר כולל פרמיה של 40% על מחיר הסגירה של מניות פליט בוסטון פייננשל. הרווח המשותף של שני הבנקים בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה היה 10 מיליארד דולר.



העסקה תעניק לבנק אוף אמריקה טביעת רגל משמעותית באזור ניו אינגלנד בצפון מזרח ארה"ב, בו אין לבנק נוכחות קמעונית משמעותית.



לפי תנאי העסקה ישלם בנק אוף אמריקה 45 דולר למניה לעומת מחיר סגירה של 31.80 דולר שרשם פליט ביום שישי. שווי השוק המשותף של שני הבנקים לפי מחיר השווקים - 156 מיליארד דולר. שווי הנכסים הכולל של השניים הוא 850 מיליארד דולר, כאשר 660 מיליארד דולר מתוכם בניהול בנק אוף אמריקה.



לשם השוואה, ג'יי.פי מורגן צ'ייס , שנוצר ממיזוג בין בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן לבין צ'ייס מנהטן, נסחר לפי שווי שוק של 70.8 מיליארד דולר. סיטיגרופ מחזיק בשווי שוק של 245 מיליארד דולר.



מניית בנק אוף אמריקה עלתה בשנה החולפת ב-17%, בעוד שמניית פליט עלתה ב-35%. לפי תנאי ההסכם המוצע יכהן מנכ"ל פליט, צ'אד גיפורד, בתור יו"ר החברה הממוזגת. קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה יישאר בתפקיד המנכ"ל המשותף. סניפי פליט בצפון מזרח ארה"ב ישנו את שמם לבנק אוף אמריקה, אולם לא יתבצעו קיצוצי משרות. הבנק הממוזג יחזיק ב-9.8% מכלל הפקדונות הבנקאיים בארה"ב.



עסקי הבנקים בארה"ב, ובכללם שני הנ"ל, החלו להתאושש השנה, לאחר שנה קשה ב-2002. בנק פליט בוסטון נפגע במיוחד ב-2002 מחשיפה לשוקי אמריקה הלטינית וארגנטינה בפרט. באותה תקופה יצא הבנק מפעילותו באסיה, וסגר את בנק ההשקעות רוברטסון סטיבנס, שצבר הפסדים כבדים. אותה שנה היתה רצופה באזהרות רווח. בינואר 2003 הודיע הבנק על פיטורי 1,900 עובדים.



אולם ברבעון השלישי של 2003 כבר דיווח פליט בוסטון פייננשל על גידול של 13% ברווח, בעקבות עלייה בהכנסות ממספר שירותים עסקיים וירידה בהוצאות. הרווח הנקי של פליט בוסטון עלה ל-675 מיליון דולר, 64 סנט למניה, לעומת 597 מיליון דולר, 55 סנט למניה ברבעון המקביל. הכנסותיו עלו ב-2.7% לרמה של 2.93 מיליארד דולר.



בנק אוף אמריקה רשם באותה תקופה עלייה של 20% ברווח הנקי הודות לעלייה בעסקי המשכנתאות ובהפקדות. הבנק רשם רווח נקי של 2.92 מיליארד דולר, 1.92 דולר למניה, לעומת רווח של 2.42 מיליארד דולר ברבעון המקביל.



חטיבת עושי השוק של פליט בוסטון נקנסה לאחרונה בעשרות מיליוני דולרים על ידי בורסת ניו יורק (NYSE), על הפקת רווחים בלתי חוקיים באמצעות ניצול פקודות לקוחות. הבנק נמצא גם תחת חקירה בנוגע לניהול קרנות נאמנות.



בנק אוף אמריקה התחייב החודש לפצות משקיעים שנפגעו ממסחר לא חוקי בקרנות נאמנות שלו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully