וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד התמ"ת רוצים להעלות הקנס על פיטורי אישה בהריון לעשרות אלפי שקלים

עינב בן יהודה

27.10.2003 / 16:15

במחלקה המשפטית של המשרד מכינים תיקון לחוק עבודת נשים כדי להחמיר הענישה על מעסיקים המפטרים נשים בהריון ללא היתר הממונה על העסקת נשים; החוק כיום מאפשר קנס מקסימלי של 12 אלף שקל



במחלקה המשפטית של משרד התמ"ת מכינים תיקון לחוק עבודת נשים על מנת להחמיר הענישה על מעסיקים, המפטרים נשים בהריון ללא היתר הממונה על העסקת נשים במשרד התעסוקה. לדברי מיכאל אטלן, סגן בכיר ליועץ המשפטי במשרד התמ"ת, השינויים המוצעים עדיין בתהליך עיבוד, וממתינים לאישור הגורמים המתאימים.



לדבריו, אחת ההצעות הינה להגדיל הקנס המוטל על פיטורים ללא היתר של נשים בהריון. כיום מאפשר החוק קנס מקסימלי של 12 אלף שקל. לדברי אטלן, רמת הענישה הנמוכה שבחוק הקיים לא שונתה מזה שנים רבות ואינה מתאימה למציאות המשתנה. לדבריו, מטרת התיקון להשוות רמת הענישה בחוק הקיים לרמות הענישה המקובלות בתחום הרגולציה של שוק העבודה, המאפשרות הטלת קנסות של עשרות אלפי שקלים.



על פי חוק עבודת נשים לא ניתן לפטר עובדת בהריון בעלת ותק של למעלה משישה חודשים ללא היתר מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד העבודה. הקשיים הפוקדים את שוק העבודה הישראלי בשלוש השנים האחרונות גרמו, בין השאר, גם לעלייה בפיטוריהן של נשים בהריון, כאשר חלק מפיטורים אלו נעשו ללא בקשת היתר כדרוש בחוק.



גם מספר המעסיקים המבקשים היתר לפיטורי נשים בהריון נמצא בעלייה - בשנת 2002 חל גידול של כ-30% במספר הבקשות למתן היתר לפיטורי נשים בהריון, בהשוואה ל-2001. ב-2002 הוגשו 1,407 בקשות לעומת כ-1,070 בקשות בשנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully