וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מניות טכנולוגיה ששווה לשים עליהן עין

5.3.2001 / 13:44

אל תרוצו לקנות בלי לערוך מחקר. למעשה, אל תרוצו

סן חוזה מרקיורי

מאת סקוט הרהולד

בנימוס אך בתקיפות, הזמינו אותי היום עורכיי להכניס את הראש מתחת לגיליוטינה. הם רוצים שאמליץ על חמש מניות שכדאי לשים עליהן עין. אז למרות כל היללות שנשמעות בשוק, או אולי בגללן, אני קופץ לאזור הסכנה כדי להניח את ראשי על הגרדום. חף מאנוכיות, בלי תחושת אשמה, ומרצוני החופשי, כמעט.

החדשות הטובות הן שנראה שרוב הנזק כבר נעשה. רוב האשליות נותצו, והזמן הטוב ביותר להשקיע בו הוא כאשר אנשים מאבדים כל שביב של תקווה.

החדשות הרעות הן שאנחנו לפותים בטפריו של מיתון מגעיל. בינואר נסגרו למעשה ברזי ההשקעות הטכנולוגיות על ידי מנהלים. עבור הרבה חברות הדבר משול לחציית מדבר בלי אספקת מים.

אני לא מנסה לבחור את יסודות השוק. מעט מאוד אנשים יכולים לעשות את זה. לא נראה סביר שהמניות שאני ממליץ עליהן ייצאו מחוץ לטווח הראייה שלנו בשבועות הקרובים. יכול להיות שהערך שלהן עוד יירד, רוב האנליסטים שאני מכיר חוזים שחודש מארס לא ייראה טוב.

"בין אם אתה צודק בנוגע לדברים הבסיסיים ובין אם לאו, מניות עדיין יתקשו להציג ביצועים עד שיעבור הרבעון של מארס", אמר ריצ'רד שרלונד, אנליסט של גולדמן סאקס בשיחת ועידה על מניות תוכנה ביום שישי שעבר.

עם כל הנתונים האלה, ובכל הזהירות שבעל טור יכול לאזור, הנה חמש מניות ששווה לחשוב עליהן כשהזמנים ישתפרו. אל תרוצו לקנות בלי לערוך מחקר משלכם. למעשה, אל תרוצו. אלה הן רק נקודות ההתחלה של דיוני החודשים הבאים.

ג'וניפר

בשבועות האחרונים ג'וניפר איבדה הרבה מזוהרה. המניה ירדה ב-67% בשלושת החודשים האחרונים. אולם דווקא בגלל שהיא סבלה כל כך הרבה, אני חושב שהיא הגיעה לטווח הרכישה של המשקיע הממוצע.

הדבר החשוב שיש לזכור על ג'וניפר זה שהיא מייצרת את המרצדס של הנתבים המהירים. ובעוד שהיא אינה חסינה בפני האטה כלכלית, סביר להניח שמוניטין האיכות של החברה יגן עליה.

השנה, שיעור מכפיל הרווח הצפוי הוא עדיין, בקלות, 52. יותר מפי 2 מהממוצע של Standard & Poors 500. אולם ג'וניפר כבר עשתה משהו שלא נשמע כמותו, בכך שנגסה לעצמה 30% משוק הנתבים המהירים שהיא חולקת עם סיסקו . עם נצרף לזה את תחזיות האנליסטים, שמצפים שהיא תכפיל את הכנסותיה השנה, ג'וניפר יכולה להיות הצד ההגיוני בדיאלוג שיתנהל בין משקיעים.

אלטרה

כמה דברים מושכים אותי באלטרה, יצרנית שבבים מתמחה שמשמשת את שוק הטלקום והמידע. ראשית, יש להם מנכ"ל חדש ומכובד, ג'ון דאנה, לשעבר בכיר ב-LSI Logic. שנית, לאחד המוצרים העיקריים שלהם, זה שנקרא programmable logic device או PLD, צפוי שוק מצוין. בקצרה, המוצר הזה יאפשר ללקוחות לערוך שינויים בתפקוד של השבב באמצעות שינוי התוכנה.

ולבסוף, אלטרה עמדה באזהרת רווח בשבוע שעבר בלי שערך המניה שלה ייפול בצורה ניכרת. זה אומר שעדיין יש אנשים שמאמינים בה. אבל כמו שאר שוק המוליכים למחצה, אלטרה תתקשה לסגת לאחור לפני הנפילה.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

נטוורק אפליאנס

לאורך זמן, אחסון נתונים נראה היה כנקודת האור היחידה בכלכלה טכנולוגית קמלה. במהלך השנה האחרונה, נטוורק אפליאנס, שמייצרת מה שקרוי network attached storage, רכיבים שמאפשרים לחברות גישה מהירה לתיקים, גדלה בקצב של יותר מ-100%.

ואז הגיעה השמועה שאפילו רכישות האחסון הואטו, ונטוורק אפליאנס, כמו יריבתה EMC, צללה. נטוורק עדיין לא ממש זולה: יחס מכפיל הרווח העתידי הוא 66. אולם אם מתייחסים לגידול שעוד עומד בפניה, אנליסטים צופים גידול של 70% בשנה הבאה, המניה יכולה להצדיק מחיר שבין 30 ל-40 דולר. ובאופן כללי, חשבונאות זהירה גורמת לה להיות מניה ששווה לקחת בחשבון.

לאם ריסרץ'

כן, כן, אני יודע, זוהי בחירה מנוגדת. מניות ציוד מוליכים למחצה, כמו Lam Research חטפו בלי רחמים. לאם נפלה מ-56 דולר באפריל בשנה שעברה ל-22.75 דולר היום. אולם דווקא בגלל שהיא נפלה כה נמוך, אני חושב שהיא מבטיחה. תזכרו - זוהי חברה עם הנהלה מכובדת, חלק גדול ממנה בכירים לשעבר באפלייד מטריאלס. יחס מכפיל הרווח שלה הוא 14, מה שמרמז שהמוכרים כבר גמרו לעשות נזקים. באמצע סופה, יכולים לקרות דברים גרועים יותר מאשר לבחור דוגית כאמצעי תחבורה.

רדבאק נטוורקס

אני בוחר את רדבאק, יצרנית רכיבים לרשתות, בשל כמה סיבות. הראשונה היא ההנהלה. ויווק רגאוון שהגיע אליה מהחברה המוערכת בעיני כל, Sciara Systems, אחרי מיזוג גדול, הפך למנכ"ל ב-2000 ומשם הוא ניסה לחזק את הקשר בין שתי החברות.

השנייה היא אפשרות הגידול, אפילו כשהכלכלה בהאטה. המכירות של רדבאק עמדו ב-2000 בערך על 281 מיליון דולר. אנליסטים צופים שהחברה תמכור 729.5 מיליון דולר ב-2001, פי שלושה. גם אם שיעור המכירות שמניחים אותו יואט בגלל הכלכלה, זה עדיין גידול משמעותי.

כן, גם יחס מכפיל הרווח העתידי של 54 הוא עדיין קצת פזיז. אבל אם מחלקים את זה בשיעור הגידול המתוכנן שלה לטווח הארוך, שהוא 57% לשנה, מקבלים פקטור שהוא קצת פחות מ-1.

ואחרון חביב - רדבאק הוזכרה כיעד קנייה של חברות כמו נוקיה. למרות שלא כדאי להמר על זה, תמיד כדאי לדעת.

הנה עשיתי את זה. הצוואר עדיין במקומו. מחכה ללהב שייפול, אבל מקווה שהשוק הזה יסכים למחול לנו. אתם חושבים שאני צריך להתקשר לביל קלינטון?

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully