וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הבנקים מושכות את מדד דאו ג'ונס לעלייה בעקבות מיזוג פליט בוסטון עם בנק אוף אמריקה; פליט מזנק ב-25%

רונן סרברניק

27.10.2003 / 20:46

בנק אוף אמריקה מאבדת כ-10%; חברת ביטוח הבריאות אנתם הודיעה כי תרכוש את מתחרתה וולפוינט הלת נטוורקס תמורת 15.2 מיליארד דולר; מנייתה יורדת ב-9.4%



שפע עסקות מיזוג ורכישות ענקיות בארה"ב מובילות את שוקי וול סטריט לעליות שערים. שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, תרם אף הוא לאופטימיות באמרו בפסגת ה-G-20 כי שרי האוצר של המשתתפות בכנס מדווחים על האצה בהתאוששות הכלכלית העולמית. בעקבות דבריו, נרשמת ירידה במחירי האג"ח הממשלתיות בארה"ב.



עסקת המיזוג הגדולה ביותר בענף הבנקאות בארה"ב מעוררת התרגשות רבה בשווקים. פליט בוסטון, שנרכשה על ידי המתחרה בנק אוף אמריקה, מזנקת ב-25% ומכסה חלק מפער ארביטראז' מול מחיר של 47 מיליארד דולר שהציע בנק אוף אמריקה תמורתה. מניית בנק אוף אמריקה יורדת ב-9.6%. המתחרה סיטיגרופ יורדת ב-1.1%; ג'יי.פי מורגן צ'ייס עולה ב-1.1%.



לפי תנאי העסקה, ישלם בנק אוף אמריקה 45 דולר למניה לעומת מחיר סגירה של 31.80 דולר שרשם פליט ביום שישי. שווי השוק המשותף של שני הבנקים לפי מחיר השווקים - 156 מיליארד דולר. שווי הנכסים הכולל של השניים הוא 850 מיליארד דולר, כאשר 660 מיליארד דולר מתוכם בניהול בנק אוף אמריקה.



שתי עסקות מיזוג בתחום ביטוחי הבריאות מעוררות עניין במגזר. חברת ביטוח הבריאות אנתם (סימול ATH) הודיעה כי תרכוש את מתחרתה וולפוינט הלת נטוורקס תמורת 15.2 מיליארד דולר במניות ובמזומן. המיזוג בין אנתם לבין וולפוינט ייצור את קופת החולים הגדולה ביותר בארה"ב, עם 26 מיליון מבוטחים, תחת תוכניות "Blue Cross" ו-"Blue Shield". מועצות המנהלים של שתי החברות אישרו אתמול את העסקה והודעה רשמית צפויה להימסר היום.



שווי השוק המשותף של אנתם הוא 10.7 מיליארד דולר, בעוד ששווי השוק של וולפוינט (סימול WLP) הוא 12.8 מיליארד דולר. וולפוינט מזנקת ב-7.7%, אנתם יורדת ב-9.4%.



עסקה נוספת שהוכרזה בתחום ביטוחי הבריאות היתה רכישתה של מיד אטלנטיק מדיקל סרוויסס (סימול MME) על ידי יונייטד הלת (סימול UNH), תמורת 3 מיליארד דולר. יונייטד הלת תשלם 18 דולר במזומן ו-0.82 ממניותיה תמורת כל מניה של מיד אטלנטיק. שווי העסקה כולל פרמיה של 16% לעומת מחיר הסגירה של מיד אטלנטיק ביום שישי. מיד אטלנטיק עולה ב-10%; יונייטד הלת יורדת ב-4.6%.



במגזר השבבים עולות AMD ומיקרון ביותר מ-3%, ומדד המוליכים למחצה מוסיף 0.4%.



ג'נרל מוטורס עולה ב-1.2% לאחר שזכתה לארכה של שנה לפני שתידרש לממש את אופציית רכישתן של מניות פיאט אוטו. החברה האיטלקית, הסובלת מהפסדים ומקשיי מימון, העניקה את הארכה, לאחר ש-GM איימה לתבוע אותה בגין הפרת הסכם הרכש.



ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל עולה ב-0.9% לאחר שרשמה עלייה חדה מהצפוי של 20% ברווח הרבעוני הודות לגידול במכירות, קיצוץ הוצאות והיעדר הוצאות ארגון מחדש שפגעו בתוצאותיה ברבעון המקביל.



יצרנית חיתולי פמפרס ומוצרי משק בית וטיפוח אישי אחרים רשמה רווח נקי של 1.76 מיליארד דולר, או 1.26 דולר למניה. בתקופה המקבילה רשמה החברה רווח נקי של 1.46 מיליארד דולר, או 1.04 דולר למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully