וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לצרכנות: מסלולי התעריפים החדשים של בזק מעלים חשש כבד להטעיית הציבור

ערן גבאי

27.10.2003 / 18:11

תובעת מבזק, מהטלוויזיה ומהרדיו להפסיק הפרסום; טוענת שמספר הדקות שיש לדבר כדי להחזיר את התשלום החודשי גדול פי 5 ממספר הדקות הממוצע שמדבר משק בית בשעות אלו



"מסלולי התעריפים החדשים של בזק 'חופשי מ-7' - המציעים שיחות ללא הגבלה בערבים ובסופי שבוע תמורת תשלום קבוע - עלולים לעלות ביוקר לרוב הצרכנים", כך מזהירה היום המועצה לצרכנות בהודעה שהוציאה מטעמה.



לטענת המועצה, חישוביה מורים כי מספר הדקות שעל צרכן לדבר רק כדי להחזיר את התשלום החודשי הקבוע עבור המסלול, גדול לפחות פי חמישה ממספר הדקות הממוצע שמדבר משק בית בשעות אלו.



"יתרה מזאת, צרכנים ערניים שהיו אולי רוצים ומסוגלים לחשב את כדאיות המסלולים עבורם יתקשו מאוד לעשות זאת, משום שבחשבונות הטלפון הפרטיים של בזק לא מפורט משך זמן השיחות אלא מספר השיחות שנעשו", נאמר בהודעה.



המועצה לצרכנות מציינת כי האופן בו מציגה בזק את הנושא - ללא ההסתייגויות ההכרחיות לשם גילוי נאות - מעלה חשש כבד להטעיה רבתי של הציבור. המועצה מבהירה כי היא אינה מתנגדת לשיטת המסלולים עצמה אלא לאופן שבו בזק מפרסמת אותו שעלול להטעות את הציבור הרחב.



בהמשך לכך תובעת מנכ"לית המועצה לצרכנות, גלית אבישי, ממנכ"ל בזק, אמנון דיק, שבזק תפסיק לאלתר את פרסום המסלולים במתכונת הנוכחית ופונה לרשות השנייה ולרשות השידור בדרישה להפסקת שידורי הפרסומת לנושא בטלוויזיה וברדיו.



המועצה מציינת עוד כי אין זו הפעם הראשונה בה בזק מציעה מבצע שאין בו כדאיות כלכלית למרבית הציבור.



מבזק נמסר בתגובה: מובן מאליו כי החבילות הנוכחיות מתאימות יותר לאנשים שמרבים לדבר שיחות ארוכות בשעות הערב והלילה. בדיוק עבורם נבנתה החבילה. לקוחות שיתברר להם כי החבילה אינה מתאימה לצרכיהם, יוכלו לבטל בכל עת את המנוי לחבילה וימשיכו להיות מחויבים בתעריפים הרגילים של בזק.



חשוב לציין גם כי החישוב כאילו קיימת החובה לשוחח 46 דקות בערב, אינו נכון והוא בבחינת "זריית חול" בעיניים. החבילה כוללת שיחות חינם ברשת בזק גם בכל סופי השבוע והחגים משעה 13:00 בצהרים ערב השבת והחג ועד למחרת ב-7:00 בבוקר. מדובר לפיכך ב-42 שעות רצופות בסופי שבוע ועוד 60 שעות בימי החול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully